onsdag, november 21, 2007

Klockan är...

... 15:45 och det är kolsvart utanför fönstret här på jobbet... visst har det hänt saker med mig idag... men jag vet inte längre vilken dag det är... det är ju köööhschwart (som man säger därifrån jag kommer) utanför rutan hela, hela tiden...

Herregud... bryr sig ens solen om att gå upp över hosianna längre... !?


Var det igår eller idag som jag skrev förra inlägget med det otroligt skitsnygga fotot jag tog igårkväll eller var det nu ikväll som jag fotade det silvriga glimmet...?

Jag har inga svar... bara gåtor... och julträngtan håller på att göra både mig och Lizabeta skogstokiga!

7 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Vilken grymt stylish bild du har skaffat på dig själv!

onsdag, november 21, 2007 8:14:00 em  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Eller hur! Den finns i olika färgkombinationer också... kan hända att de dyker upp för variationens skull!

onsdag, november 21, 2007 8:30:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jo grymt bra bild...och farligt bra bild på den glittrande renen...vill ha en sån på min pytteuteplats...kanske skulle jag täcka hela den med glittrande silver?

Bara för att dra blickarna in o få folk o fä (kaniner, rabbisar, hjortar, kattkräk, ponnies o dina hundar i canastaklubben) att stanna upp en liten halvminut o säga "hej, vi bor hos Maria men funderar på att flytta in hos dig"...
;)

onsdag, november 21, 2007 11:23:00 em  
Anonymous Anonym said...

Men du! Det är ju bara styvt en månad tills vi letar tomtar hos din syster.
KRAM

onsdag, november 21, 2007 11:31:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: Som en skotsk slottsfru i knallröd frippe står jag i foajén och tar emot er alla till mitt månatliga afternoontea (det är sinnesförvirrigen med min nya profilbild!)

Förövrigt delar jag gärna med mig av alla djur som ständigt nosar upp mig från alla vrån och skrymslen... det kan ju bli lite för mycket av grannlåten också... det gnäggas, stampas av hovar, klias bakom öron, voffas i sömnen och vässas horn i hallen... vissa nätter ligger jag sömnlös pga av allt för många djur i min lägenhet! Det blir liksom lite FÖR varmt i sängen!

Pappa: Jag ska se till att baka en plumpudding i helgen - så vi får en rejält stabbig efterätt på julafton! Puss till dig och mamma!

torsdag, november 22, 2007 12:40:00 em  
Blogger stella sweden said...

Tack! Hälsa de små knyttena som gnager o väser att de får en fristad i min ateljé där jag har en kungadottirtron som är klädd i röd sammet med tillhörande fotpall och att de endast behöver tassa tre knackningar i väggen så dyker det upp en samurajklädd indian och uppfyller alla deras önskningar...

torsdag, november 22, 2007 8:51:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: De små sammetslena öronen är redan där och tassar runt... om du inte märkt det redan...

lördag, november 24, 2007 9:04:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter