fredag, november 30, 2007

Kloaksnusk!

Det har visat sig vara stopp någonstans i rören... i duschen... i badrummet...

Toapappersrullar som har stått uppradade så fiiint på golvet har blivit blöta och därefter kastats bort... helt i onödan... jag gillar inte överflöd och onödan...

Imorse när jag skulle ta mig min morgondusch... så fick jag nog!

Problemet är att det är otroligt dumt att börja agera rörmokare på morgonkvisten innan man ska susa iväg till jobbet, men i det här fallet var det nödvändigt om man ville undvika översvämning... och sanna mina ord - det är något som jag vill undvika!!! Vattenskador har jag haft nog av i mitt liv - tackar så mycket!

Jag började rota runt nere i golvbrunnen och fick till slut även ta mig in i vattenlåset... oooh, där fanns det mycket mumma kan jag lova - oh-la-la! Jag satt på mig plasthandskar (ja, jag vet - tramsigt... men det är ju så mörkt och sluskigt där nere i mörkret... ) och började rota runt... hämtade till slut en smal tång för att komma åt att fånga in själva roten till allt det onda...

Isch - äckligt!

Samtidigt har min tillfällige sambo vaknat till och ropar från sängvärmen:

- "Oj oj vad är det som händer... hur går det hörru!"

Samtidigt som jag svär tyst för mig själv med besvärliga hårtestar i ögonen, så svarar jag med gyllene stämma:


- "Jodå... det går så bra så... inga problem... jag ska bara fixa lite här sörru! Somna om du som kan...!"

När jag tillslut anser mig fått bort roten till allt ont här i världen så sätter jag tillbaka den lilla gummitutan till vattenlåset och skrubbar rent hela eländet... och tar mig min morgondusch!

När jag senare står och borstar tänderna och låter vatten rinna i handfatet... hör jag hur det liksom "gulpar till" nere i golvbrunnen...


"GLURRRP... HOST-HOST... KLUNK... BURP!"

Jag valde att nonchalera sattyget, la på en pancake, rufsade till det röda och sade till min tillfällige sambo:


- "Godmorgon och adjö min förtjusande lilla vän... ha en gudomlig dag... ta det piano när du duschar... nu går pappa-rörmokaren till jobbet!"

6 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

" oooh, där fanns det mycket mumma kan jag lova - oh-la-la!"
Då fick du ju matlåda med dig till jobbet! :-D

fredag, november 30, 2007 11:37:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Den matlådan vill jag inte ens ge till min fiende... om jag nu har någon...!

fredag, november 30, 2007 1:43:00 em  
Blogger Ulrica said...

Hua ja... Avlopp är ÄCKLIGT! Jag har önskat mig en avloppsrensning i födelsedagspresent och vilken dag som helst ryktas det att avloppsrensarna ska dyka upp. Ingen mer översvämning i tvättstugan eller ruttna-ägg-lukt i köket. Tjohoo!

fredag, november 30, 2007 11:14:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Du fyller snart år...! eller har du redan gjort det och jag missat det IGEN???

lördag, december 01, 2007 11:17:00 fm  
Blogger Ulrica said...

Int' har du glömt int', en vecka före jul är det dags att bli ett år klokare...

lördag, december 01, 2007 2:44:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Tacka herren vår gud och fader!!! Jag fick för mig att det var i december - precis som jag... men blev ändå osäker... Puh!

lördag, december 01, 2007 3:48:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter