torsdag, november 29, 2007

Secret Army - Redux!



I morse spatserade jag till jobbet iförd:
Svart jumper
Svart kjol
Svarta kalasbyxor
Svarta 20-håls Dr Martens
Svart Trenchcoat
Svart sjal
Svart Basker
... och min bruna handväska (innehållande en walkie-talkie naturalement... men också en knippe purjolök, 1 gul lök, 4 potatisar, 1 msk smör, 0,6 dl grönsaksbuljong 4 dl mjölk, 1 dl grädde och 0,5 dl hackad gräslök samt en baugette och en flaska vin- jag ska göra Vichyssoise när jag kommer hem i kväll!)

Det låg Lützendimma över nejden och det kändes som om jag var med i motståndrörelsen under andra världskriget... mitt namn... Clozette, and I'm on a secret mission... shut up - or die baby!

En agent från högkvarteret slöt upp vid min sida och under dennes paraply utbytte vi hemlig information genom ett kodat samtal... vi är nära att knäcka fienden nu... så nära...!

Mot kvällningen ska jag byta ut en säck rovor mot en säck innehållandes två engelska piloter som råkat bli nedskjutna i Vitabergsparken...
Wish me good luck... och om jag inte kommer helksinnad ur det hela... så har jag alltid älskat er alla... hela tiden... och jämt... remember me with warmth daaarlings...

/Clozette

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

lizzen carefully I shall zzay thizz only onzze!

torsdag, november 29, 2007 4:12:00 em  
Anonymous Anonym said...

... ök... tölk töh me bäääby... her... önder thö täblöh!

torsdag, november 29, 2007 9:07:00 em  
Anonymous Anonym said...

fan vad jag har saknat RIKTIGA hemliga armén, var inte det världens bästa serie?

fredag, november 30, 2007 10:20:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Den var skitbra... men jäkligt otäck... Kessler you know!

lördag, december 01, 2007 11:18:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter