måndag, december 03, 2007

Jag befinner mig i chocktillstånd!

Kan knappt förstå att jag tömt hela vindsutrymmet på gammal bråte jag släpat på hela mitt liv... och vidare att hallen nu är i full färd att förändras till ett mysigt och användbart rum... jag kan inte fatta... nej... jag kan inte greppa läget ännu...

Hustompten, en trappa upp, kom ner och var lika förvånad han över att vi fixat hela hallen på ynka två och en halv timme...

- "Jääävlar vad ni har jobbat duktig!"

Så nu är det bara finliret kvar... och det är ett rejält jobb det med... men det värsta är gjort och det blev gjort i glada vänners lag!


... och mamma... det är klart att du får komma och hjälpa till med målning och iordningställandet om du vill... men både du och pappa får gärna komma hit utan att behöva arbeta någon gång... som ni ser så fixar "Lillan" det mesta... men det är naturligtvis på grund av att jag i hela mitt liv observerat er och därigenom lärt mig hur ni trixat, fixat och löst allt ni tagit er för!

Tack kära mamma och pappa för allt ni lärt mig... och att ni lärt mig att jag kan göra precis allt själv... med vilje och en hel massa jävlar anamma - och med hjälp av de bästa av vänner naturligtvis!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Med en tår i ögat,läser vi dina ord.
KRAM.

måndag, december 03, 2007 1:15:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa o mamma: Äsch då!
puss puss på er båda!

måndag, december 03, 2007 1:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter