torsdag, december 06, 2007

Ett Herdinne-Porträtt från Rococotiden...



... det är vad som håller mig upptagen för tillfället... det är ingen enkel match att skalda ihop kan jag lova!!

Det är korsetter av val och peruker av får... korsenill-löss till läppfärg och talk med bly... muchar av sammet och munvatten gjort på urin (jojomensan - det är sant!) ... det är balconetter och bajonetter... och det är pauluner och paviljonger... beckasiner och snäckor... och tagelstyvning och panier... det är tyll och det är idyll... det är siden och det är sammet... det är Ulla och det är Roslin... och det är lamm invid en damm... och mitt bland allt detta - en Herdinna!


Så ni förstår... jag har fullt upp mina vänner - fullt upp!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

En herdinna som Stekta Sparfvar uti munnen få,
Dricka nectar, sofva sött och uppå rosor gå?

torsdag, december 06, 2007 9:09:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: Preeeciiis... mycket lull-lull och tingel-tangel!

fredag, december 07, 2007 9:48:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter