tisdag, januari 15, 2008

Jag har en svag misstanke...

... att medlemmarna i Canastaklubben gör narr av mig!!!
När jag pratar med dem så verkar de så trevliga, ordentliga och beskedliga... vattenkammade och redigt slagna Windsorknutar på slipsarna... smulorna bortborstade ur muschen och det är endast vältaliga och av guld vikna formuleringar som slipper mellan deras mjuka sammetsläppar... oooh så dandylike och belevade... såna artiga gentlemen... såna... chevalereska kavaljerer... !



- "Hmmm, säger du det... ja så kan man kanske se det... men jag håller nog snarare med José Marti som så fint lade fram det så här: Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda."

... men vad händer när jag vänder ryggen till... ?!



- "Plääähhh!"

Etiketter: ,

8 Comments:

Blogger Gudrun said...

ha, ha, ha...
man vet aldrig var man har de små liven. särskilt icke medlemmar i canastaklubben. grattis på dig i efterskott och god fortsättning!

tisdag, januari 15, 2008 3:03:00 em  
Blogger Maria said...

Hej Guns...
Canastaklubbens meddlemmar får ICKE tillträde till The Honky-Tonkers det är ett som är säkert! Tack... och god fortsättning till dig också!

tisdag, januari 15, 2008 4:01:00 em  
Blogger Gudrun said...

Kanastakanalje!

tisdag, januari 15, 2008 6:41:00 em  
Blogger Lotta said...

hmmm... men om jag råkar bli medlem i canastaklubben... blir jag då utesluten från Honky ???? !

tisdag, januari 15, 2008 11:56:00 em  
Blogger Maria said...

Man är medlem i Honky på livstid! Däremot är det jäkligt marigt att bli medlem i Canastaklubben!

onsdag, januari 16, 2008 10:02:00 fm  
Blogger Lotta said...

Ok... men jag behöver inte ljuga för dig NÄR jag blir medlemm i canastaklubben iallafall :)

onsdag, januari 16, 2008 11:35:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: Nejdå... men det är rätt trångt under sängen... och hundarna o kusarna kommer att spela hedern av dig!!!

torsdag, januari 17, 2008 11:44:00 fm  
Blogger Maria said...

... och förmodligen kläderna också!!!

torsdag, januari 17, 2008 12:12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter