onsdag, januari 09, 2008

Snigelägg - senaste mattrenden!



- Instead of caviar my dear friend!

Tja, det funkade ju sisådär med den där snigelgröten som presenterades för kanske ett år sedan, jag menar - vem vill äta gröt på restaurang???

"De pärlliknande, vackra äggen från en nordafrikansk snigelart har fått kändiskockarna att gå i spinn. Belugakaviar i all ära, men nu regerar snigelkaviaren. De dyrbara äggen prisas för sin skimrande färg, textur och raffinerade smak - av skog!"

Lizabeta tipsade mig via Taffel.se

Etiketter:

8 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Näe. Jag kan inte säga annat än: Fy fasen alltså!

onsdag, januari 09, 2008 1:40:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Äsch - kom igen nu... om du får komma på champagne och snigelägg i min Marlene Dietrich-salong... !?

onsdag, januari 09, 2008 1:54:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Ja det ska vara då då.

onsdag, januari 09, 2008 2:22:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Men då måste du ha ett svandunsdiadem på dig... alternativt en sailorkostym och dansa med svaggiga ben! Jag ska nämligen ha en vevgramofon har jag precis bestämt mig för...

onsdag, januari 09, 2008 4:06:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag tänkte mig mer den här stilen.

onsdag, januari 09, 2008 4:57:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Ok, men det får du ha när det är Zarah Leander-afton i sånafall!!!

Annars när vi helst kommunister vid vår barm!

onsdag, januari 09, 2008 7:37:00 em  
Anonymous Anonym said...

Fantrot,sa Buron

onsdag, januari 09, 2008 8:34:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa: Hälsa storasyster att hon kan börja sälja mördarsnigelägg och tjäna storkovan!!!

onsdag, januari 09, 2008 8:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter