söndag, januari 06, 2008

I love thee hokus-pokus...



Det funkade fina-fisken att offra en getajäkel!
Jag mår bättre idag... så nu ska jag kasat mig ut i renoveringsträsket igen! Igår petade jag bort allt löst shit på två väggar vilket betyder att jag har fem väggar kvar att fixa idag så jag hinner måla en täckgrund innan söndagen är över... (hinner jag spackla också...?)

Så ungdomar - jag måste avlsuta denna rapport här och nu, äta frulle och sedan sätta igång arbetet - mycket ska hinnas med idag!

Update:
Nope... jag orkar inte... hjärnan säger ja, men kroppen säger nej!
Jag lägger mig i soffan och tittar på Kalles klätterträd istället... så får vi se hur kroppen vill ha det lite senare...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

och jag såg på kallas klätterlopp :-)
olika falla ödets lotter!
har vi spikat fredag - ska jag göra nåt?

(påminn mig om att jag får dricka EN drink, jag kan fan inte fortsätta bli så tonårsfull som jag blir efter två,
jag är ju GAMMAL hagga numera, det är ju PINSAMT
(och därför skriver jag ut det på en offentlig blogg så att ALLA kan läsa),
påminn mig!)

söndag, januari 06, 2008 4:06:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Har inte hittat någon info om filmen ännu, men det kanske kommer denna vecka!?

Påminn MIG om att jag INTE får lämna in kortet i baren - jag har nämligen gjort av med nästan hela lönen på renoveringsgrejjs till hallen och jag vill INTE äta gröt i tre veckor till nästa oändliga lön incashas på mitt konto!!!

En drink får vi ta - EN!!!
(men det får väl åtminstone vara en Berlini... va !?)

söndag, januari 06, 2008 5:13:00 em  
Anonymous Anonym said...

det MÅSTE vara en berlini (men bara en!) annars är det ju bortkastat att dricka.

ja efter att ha varit inne på sf:s sida undrar jag ju om man inte FÅR boka redan, men herregud, man får väl boka en enkel biobiljett några dagar innan man ska gå? eller?
nytt försök i morgon!

söndag, januari 06, 2008 8:37:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Krya på dig så att hallen blir klar nån jäkla gång. Jag vill se en hall som ser ut som jag tänker mig ett victorianskt mys-läs-krypin!

söndag, januari 06, 2008 9:35:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Vi checkar läget i morgon helt enkelt! Och EN berlini får vi ta oss efteråt!

Johnny: Jag kan meddela att jag faktiskt lyckast täckmåla fyra väggar idag, trots viss svaghet... jag vill också att jag ska bli färdig någongång... men du får nog tänka om lite grann och hoppa fram några år och tänka Marlene Dietrich och Berlin! Men det kommer att bli jäääkilgt mysigt det kan jag lova!

söndag, januari 06, 2008 10:21:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Ja... wow... det var en ansträngning kan jag lova... fast jag halvlåg på golvet när jag målade nedre delen av väggen... som nu är vit... får se om jag hinner spackla ngt ikväll eller om jag ska ta det lite piano kanske...

måndag, januari 07, 2008 4:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter