måndag, december 31, 2007

Gott Nytt År alla NI som förljuvar mitt liv!



2008 blir ett mycket bra år... det känner jag i hela hjärtat och jag tar till mig den vackra sifferkombinationen (8 är min lyckis) med öppna famnen!

Härmed tillkännager jag mina nyårslöften:

* Jag lovar av hela mitt hjärta att dricka mer Champagne... !

* Jag lovar av alla mina taktila tassar att klappa, tövla på och prata med fler hundar
(även hundar jag inte känner)!

*
Jag lovar av hela min hjärna att jag ska ta tag i alla mina projekt av olika konstnärlig art... och avsluta de som jag finner förnöjsamma!

* Jag lovar med hela min naivitet (vilken jag är oerhört stolt över) att forstätta sprida Beppe Wolgers ord till alla som vill ta emot dem!

* Jag lovar av hela min fågelhundsjäl att jag ska bada i sjöar och hav nästa sommar
(det blev liksom inte av sommaren 2007)!

* Jag lovar av hela mitt blivande svandunsdiadem att hålla fler parties här hemma (piece a cake nu när min bibliotekslounge snart ståtar klar)!

* Jag lovar av hela min mage att alltid hålla med svartvinbärsmarmelad (av märket Den Gamle Fabrik) i mitt hushåll!

* Jag lovar av hela min kökshandukssamling att jag ska baka fina bakverk!

* Jag lovar med hela glimten i ögat att verkligen fira nästa nyårsafton (men den här har jag viktigare saker för mig än att festa runt och fira - jag jobbar ju för bövelen!)

* Förövrigt forstätter jag på den inslagna vägen, dvs det jag lovade förra året... jag forstätter med min "fuck-you-attityd"... just simply because it suites me!

Så alla ni raaaringar och daaarlings vilka jag har den stora lyckan att ha i mitt liv på det ena eller andra sättet... här eller där... Gott Nytt År på er alla... jag pussar er lite hastigt i pannan så ni inte får spackel eller färg på er... för ni ska väl ut på partaj ikväll och då ska man vara fiiin... de kan man inte vara fööör fin för, det är ett som är säkert!!!

Chin Chin Daaarlings!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger la linda said...

vill önska dig detsamma! jag har inte avlagt några löften ännu och frågan är om jag borde. är inte direkt känd för att lyckas hålla dem. ha det bra!!

måndag, december 31, 2007 11:08:00 fm  
Blogger Maria said...

La Linda: Man ska göra som jag, dvs avge löften som man verkligen VILL hålla för att de är underbara... ett år lovade jag att äta mer parmesan - och det löftet hade jag inga som helst problem med att hålla! Ha ett ljuvligt nytt år!

måndag, december 31, 2007 11:16:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Och jag lovar att jag ska besöka den här bloggen dagligen, även i fortsättningen. Gott nytt år. :-)

måndag, december 31, 2007 1:02:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Guuud vad trevligt!!! Gott Nytt på dig med...

måndag, december 31, 2007 1:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter