söndag, december 30, 2007

Ja, va ä dä... ?

... när man spacklar tak och fixar och donar i ett hörn... spacklet är fogligt och skrapan gör som man säger till den... och helt plötsligt utbrister man högt:

- Fy fan vilket snyggt hörn det blev!!!

Vidare spacklar man så tunnt att man måste spackla en gång till i morgon... man har också bestämt sig för att stanna hemma på självaste NYÅRSAFTON... för att spackla och måla en hall...

Är man arbetsskadad då... ?
... nej, förmodligen lider man bara av vanlig hederlig idioti!

- Varsågod... tackar så mycket...

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

Så klart det blev ett skitsnyggt hörn! Du är ju en kvinna med tummar på rätt ställen!

(menar att du är en kvinna utan tummar mitt i handen, alltså den som har tummen mitt i handen klarar inget)

Begriper du något?

Och det är fan inte lätt att spackla HÖRN!
Hör ni det som tror att allt är så jävla enkelt!
Gott Nytt och ett sjuhelsikes bra år ifall du inte "leggar" något imorrn?

Kram, kära lilla du!

söndag, december 30, 2007 9:10:00 em  
Blogger Ulrica said...

Skönt att höra att du överlevde gårdagens måleri och att det går finfint med spacklandet!
GOTT NYTT ÅR!

söndag, december 30, 2007 10:35:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det är ju klart att det blir bra.
Du har ju att brås på.
Ett Gott Nytt År önskar vi dig.

måndag, december 31, 2007 7:40:00 fm  
Blogger Maria said...

StellaP, Ulrica och Pappa o Mamma: Tack ska ni ha... att ni tror på mig och mitt minst sagt stora självförtroende... hälsar er Gott Nytt år i och med nästa inlägg i debatten dvs nästa inlägg här på bloggen!

Förresten Stella, vad betyder "leggar"? Ibland är jag grön som en jungfu skön! Det övriga förstod jag exactemente!

måndag, december 31, 2007 9:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter