onsdag, december 26, 2007

Hörru du, den här Tanja för 699 spänn... vad är det för något?

Så där ja!
Hemma!
Med på spelplanen igen!

Efter ett tokbesök på IKEA i gurkstaden Västerås så har jag precis langat in mina väskor, påsar och paket... struttat ner till konsum för inköp av färskpressad morotsjuice och sitter nu här i en lagomt kylig lägenhet... jag drog ner temperaturen innan jag åkte, man vill ju spara på miljön och komma hem till lite fräsch luft...

Min julklapp? - en biljett till Kungliga Operans uppsättning av Orpheé!
Oh la la... tries bien...

Inköpen på IKEA blev minst sagt både planerade och oplanerade (som brukligt).
En fantastisk och dekadent men ändå klädsamt modest kristallkrona inhandlades med viss skeptism - ska hänga i min dekadenta bibliotekslounge... men en hundmatta för 189 kr kan man ifrågasätta - jag har väl ingen hund heller... än åtminstone! Aha... jag boar in för en hundvalp... hmmm... love the idea må jag säga! Ja, ja... jag kom i allafall inte hem med något vid det hemlighetsfulla namnet Tanja BR PÅ 2Ö för 699 kr - utan ha det minsta lilla minne av vad det var som inhandlades för denna rätt skabrösa summa i sammanhanget!!! Den fadäsen stod någon annan för!

Oooooh, just ja... jag köpte ju fyra nya kuddar till sängen också... ooooh hur ljufveligt att få sussilura med dessa i natt... jag längtar redan nu! Men först lite färskpressad morotsjuice - det är vad min mage längtar efter just nu!


Tack för en lugn och trivsam jul med massor av skratt och fniss kära familj - jag ääälskar er!!!

2 Comments:

Blogger Lotta said...

Tanja är helt enkelt djuuuflig !
& väl värd sitt pris bäjb :)

onsdag, december 26, 2007 9:43:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: Guuuud va bra!!!

söndag, december 30, 2007 12:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter