tisdag, december 25, 2007

Jag är som mest förtrollande på hemmaplan...

Kan man längta hem lite för mycket... ?

Jo... så är det nog må jag erkänna... jag är en extrem hemmakatt - eller har blivit kanske är mer korrekt...

Jag har varit en flaxande jeppe i ett ständigt föränderligt landskap... åkt hit och dit och låtit landskap förändras utanför fönstren... åkt buss, tåg och flyg... korsat olika breddgrader... låtit naturen ta mig till sitt sinne - vilket det nu råkat vara...

Men helt plötsligt, fast under en något liten men dock betydelsefull tid, så har jag bara fått nog av att åka runt med en väska i min ena framtass och en stor påse i den andra... jag ääälskar att vara hemma... älskar!

Och jag älskar att jag älskar att vara hemma!

Jag ääälskar min säng... den är stor och lagom mjuk... med två täcken och fyra kuddar - preciiis som jag vill ha det... jag är ju en prinsessan på ärten... får blåmärken i själen om jag ligger obekvämt... jag är svår att behaga... men förtrollar lik väl... precis som jag lätt låter mig förtrollas och förvillas med välbehag...

Men hemma är jag absolutley bedazzeling (ja man får faktiskt hitta på egna ord, det fååår man!)... ja, nuförtiden är jag som ljuvligast när jag är hemma... kom... kom över... kom och hälsa på... jag är snart hemma igen... och då är jag som bäst...

I morgon är jag hemma igen... hemma... och kan krama om mina kuddar och mina täcken... innerligt... tända rökelse och sätta på musik... och krama mina täcken och mina kuddar...

Men alla som jag åker och hälsar på... jag är så tacksam över att jag får komma - och jag ääälskar er innerligt... innerligt älskar jag er!

8 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

{torr kommentar} Borta bra men hemma bäst {/torr kommentar}

tisdag, december 25, 2007 9:39:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhhh...jag har även fyra goa kuddar i min ljfvliga bädd, som är mjuk med tre madrasser och handsydda vinröda o vita lakan (fått av en konstnärsvän) o tillsammans med mannens blir det åtta...såååå...du är inte ensam...inte om hemmakattandatet heller...
;)

tisdag, december 25, 2007 10:27:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Inte torr alls... bara mjuk och ärlig...

Stellapolaris: Åååh... åtta... jag vill ha en budoiiir... där jag ska halvligga och dricka champagne och äta praliner...

tisdag, december 25, 2007 11:14:00 em  
Blogger stella sweden said...

Har fått sååå många praliner så det borde bli någon över till dig....men fan ingen champagne...bara någon whiskeyliknande likör och Cognac?
Vem ger mig champagne? Nobody!
Har du champagne? Den riktigta rosa?
Då kommer jag direkt...stjäl mannens kuddar, dricker o fnittrar med dig...

tisdag, december 25, 2007 11:23:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: Ingen champagne i detta nu, men det problemet är löst redan på torsdag... kom, kom,kom... jag fnittrar redan!

tisdag, december 25, 2007 11:40:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jag med!
O hela jävla befria rabbisklubben! Tänk om vi kunde förena Canastaklubbens sidenmjuka päls med rabbissarnas bomullsmujka öron och väsa åt alla - här har endast de som begriper livet och dess finurligheter access?

Men..men...bloggar är ju öppna för alla....och allas kommentater är ju viktiga...

Psst...jag är INTE lesbisk men blir så förnöjd när jag finner en själsfrände....men det finns de som vill tro att när två kvinnor skriver rart till varandra såååå är de det..
Ja, Jissess!

;)

En man trodde jag var det eftersom jag skriver som jaq gör...men hannen kände mig nog inte!
Eller begrep sig på kvinnors språk... förstod inte den "hemliga" koden kvinnor har...

onsdag, december 26, 2007 12:20:00 fm  
Blogger Maria said...

Stellispellis: Näe jag ääälskar ju män jag med... män med kravatt och vattenkammade mustascher - som Bryan Ferry och grabbarna... och en hemlig man i min närhet... !

Men jag ääälskar också människor som berör mig... och det kan ju vara av alla kön, färger och former...

NU MOT IKEA... och HEM!!!

Återkommer med svammel om rabbisar och canasta - bilen står och gasar nämligen... jag må rusa!

Ciao!

onsdag, december 26, 2007 10:46:00 fm  
Blogger Maria said...

Så! Hemma och håller fullkomligen med om att sammaförelse av rabbisar och canastakillarna vore av yppersta nöje för alla inblandade... de kan hålla hov inne i min blivande bibliotekslounge när den är färdig... de kommer att passa ypperligt i den dekadenta inredningen!

... ääälskar för övrgigt alla som gillar att uttrycka sig på vilket sätt de än månda ville...

So - Love... Peace... och Rock'n'roll!!!

onsdag, december 26, 2007 5:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter