onsdag, december 26, 2007

Eyeless in Gaza - Veil Like Calm



Julen 1982 (eller om det var 1983) lyssnade jag rätt mycket på den här låten... det är alltså 24 år sedan (shit, gumman - det är länge sedan... i ett annat liv... inte helt olikt det här som du nu känner, men ändå så otroligt långt ifrån... ). Eyless in Gaza har skrivit låtar som alltid fått mig i en otrolig moodswing och den här fick mig nästan att börja gråta... jag tyckte att den var sååå vacker... och det är den, om man låter den vara det... och det har jag inga problem med än idag... det är en stylish song helt enkelt!

I give to you - Eyeless in Gaza... ett otroligt underskattat och undanskymt band... ok, de är rätt minimalistiska och arty-farty... men vem fan bryr sig!?
It's only rock'n'roll... and i like it...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter