onsdag, januari 02, 2008

Oj oj oj... vad ni har undrat nu va...

Vart tog hon vägen, den där rödhåriga... ?

... hon målade med giftigtångande färg vilket gav smärtor i lungtopparna... lungtopparna som är så känsliga... där fick damerna "förr-i-tiden" sjukdomar på grund av skapligt tilltagna dekolltage samt kraftig korsettering - skitfarligt! ... en vän sa till henne att det förmodligen inte var inflamerade lungtoppar då djupa dekolltage inte hör till en rödhårigs klädsel.

- Nej, det är med all säkerhet gammal hederlig träningsverk du nu fått som ett brev på posten på grund av obekväm arbetsställning, du vet du använder muskler nu som du aldrig använder annars, ja som du inte ens vet om att du har... yada yada yada...


- Vadå muskler, äh skitsnack... jag har inflamerade lungtoppar... precis som damerna på 1700-1800-talen... JAG ÄR JU EN LADY FÖR BÖVELEN!!!


... och sen spacklade hon som en idiot i flera dagar...

... och sen drog hon iväg på party som sitt alterego Lili Marlene...

... sen - poff!... helt tyst... !!!

Ok, så här var det förstår ni...

Jag blev trött efter allt tokrenoverande, nyårschampagne och drinkar hemma hos Rudiegirl i Årsta... sen var det någon som fyllde år igår så jag skuttade till Birkastan för att äta olika tårtor och dricka kaffe, Limoncello och Portvin...

Ingen rast och ingen ro för en rödhårig... och idag är jag tillbaka på jobbet!!!


Ikväll ska jag gå på Operan och se Orpheé... sen ska jag hem och sooova... åååh hör på det ordet - sooova... guuud vad härligt om man fick göra det lite oftare... lite längre...

När är det påskledigt!?

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Stina said...

Oh kära du. Påsken ligger tidigt i år, men det hindrar inte att det är runt fyrtio veckor kvar i alla fall. Men så vips hör man fågelkvitter och vi mjuknar i kropp och själ, som du kanske minns från förra året. Håll ut!

onsdag, januari 02, 2008 8:48:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Jag ska i vanlig ordning göra mitt bästa att njuta av alla årstiders förtjusning... i väntan på nästa...

onsdag, januari 02, 2008 10:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter