söndag, mars 16, 2008

Today is I-Love-Johnny-Day...



... och bara för att hylla underbara Johnny, så dansar
dispetmuthafucka alldeles förtrollande till Suicides låt Johnny... och här nedan har jag totat ihop en liten men naggande god låtlista - bara till dig Johnny!

1. Johnny - Thin Lizzy

2. Johnny, Johnny - Marble
3. Johnny -
Stereo Total
4. Johnny - Prefab Sprout
5. Johnny - Violente Femmes
6. Johnny - Suicide
7. Jonnie - Pascal

Edit: Glömde ju att Pascal har en låt som heter Jonnie!!!

Etiketter:

9 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Åh tack!! Jag känner mig riktigt tillägnad. :-)
Här är en till . Visserligen syftar denna på Johnny Depp. Men ändå.

söndag, mars 16, 2008 2:38:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: ... men alla andra johnnylåtar handlar specifikt om dig idag!!!

söndag, mars 16, 2008 2:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

i wanna be like johnny c med love ninjas, videon inspelad på min vind!
http://www.youtube.com/watch?v=0R0kjnh72MM

söndag, mars 16, 2008 4:09:00 em  
Blogger Gudrun said...

Kanske kan musikredaktionen hjälpa mig angående en låt...som jag har för mig handlar om nån Johnny. Har endast fragmentariska minnen av av låten där en tjej sjunger nåt i stil med: ..."Johnny, remember me..." och en manlig röst svarar: "Yes, I'll always remember..." (eller liknande, med reservation för en slags barndomsengelska som sitter kvar som sound och här endast är transkriberat

söndag, mars 16, 2008 4:52:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Gudrun. Den här ?

måndag, mars 17, 2008 11:57:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Då är även din vind tillägnad Johnny!!!

Gudrun: Musikredaktionen meddelar att grammofonarkivet kontaktats och nu ser jag att frågan kanske redan är besvarad här ovan...

måndag, mars 17, 2008 12:53:00 em  
Blogger Gudrun said...

maria å johnny:
Åh, just precis den...nu minns jag med ens hela låten...underbar! Mystisk. Minns min tidiga barndom, brorsan brukade spela den. Tack! Måste genast adda den till min myspace...

måndag, mars 17, 2008 4:17:00 em  
Blogger Maria said...

Vi är sååå glada att vi kan hjälpa till!!!

måndag, mars 17, 2008 4:35:00 em  
Blogger Gudrun said...

Jag ska hädanefter alltd vända mig till just denna musikredaktion när jag undrar över något. Jag vet ju att ni/du har fenomenalt känsliga små nosar som kan få väder på den mest marginella kuriositet. Det känns tryggt!

måndag, mars 17, 2008 7:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter