måndag, april 14, 2008

Ni kanske tror...

... att jag dragit på rotmos!!!???

Nope daaarlings... jag har bara haft toktajta brallor.... inte en sekund över till något lyxbohemeri-bohemera... and you know the deal -
all work and no play makes Jack a dull boy...

Igår tog jag mig en hardcorekulturdag med Andy Warhola-utställningen på Moderna med Nättchen för att sedan rusa vidare för att gå på Mästaren och Margarita med ett annat glatt gäng på Stadsteaterrn.... och boys and girls så här är det:


Gå och se Andy-Pandy-utställningen, den är helt klart sevärd även om man sett Warhols konst både här och där och tröttnat rejält på't - gå och se! Det är en oerhört omfattande utställning där man lär känna människan Andy Warhol... men som sagt, det är hur många filmer som helst, så vill ni se allt så får ni lov att vika en hel dag...

Strunta i att se Mästaren och Margarita, den går att missa faktiskt... men musiken med Ale Möller var häftig, men själva pjäsen lyfte liksom aldrig och det blev lite långtråkig och saknades både spunk och ouch... faaast... det går alldeles utmääärkt att läsa om boken istället... men nu struntar jag nog i det också!


Idag har jag rumstrerat om på mitt jobb... jag har alltså bytit rum... det betyder att jag varit tvungen att rensa, kasta OCH lämna tillbaka ungefär en miljon böcker... så nu börjar jag på ny kula i en annan del av korridoren!

Min nya rumskamrat har hotat med att ständigt sjunga hemska hårdrocksballader från 80-talet... så det kan hända att jag aldrig mer blir mig lik... fast idag spelade hon upp Trains and Boats and Trains av Billy J Kramer... så har jag tuuur... så glömmer hon bort exempelvis de här ruggisarna:



Godnatt... ni söta och näpna!

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

jaha, då fick jag läsa en recension av dig då.
jag tyckte andra akten var klart bättre än första, och så tyckte jag att scenbilderna var otroligt snygga, häftiga, vackra, välkomponerade.
och musiken super.
historien i sig, däremot, den suger fan, jag fattar inte ett jävla dyft av katter och randiga golv och blanka mustascher och lyktstolpar.
och enter prokuratorn - då somnar jag!

tisdag, april 15, 2008 10:32:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Sorry... men jag blev så trött i benen av att sitta där så det kändes som om jag var invaderad av teremiter... musiken var fantastisk... men pjäsen lyfte liksom aldrig... nej, jag gillade Andy-Pandy mer må jag säga... sorry!

tisdag, april 15, 2008 1:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

du behöver inte be MIG om ursäkt för det, tyckte bara det var spännande att jämföra intryck.

jag tyckte andy w utställningen förtjänar ett återbesök när det är mindre folk. färre barn. å ingen som pangar silverballongerna där.

tisdag, april 15, 2008 7:05:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: själv ska jag dit igen OCH panga ballonger, släpa runt på solnedgångar, kissa på alla toaletter, äta syltlök, sno en sked, ta på konstverken, vanka runt och skratta onödigt högt, yvigt berätta att jag minsan skulle kunna måla likadant samtidigt som jag hummar i skägget "är det konst det här!?"... jodå, ska du med???

tisdag, april 15, 2008 8:41:00 em  
Blogger Maria said...

... måste gå på Tolouse Lauträck på Nationalmuseet också... är det något för dig?

tisdag, april 15, 2008 8:42:00 em  
Blogger Maria said...

... Tolooos Låtträck menade jag!

tisdag, april 15, 2008 8:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter