onsdag, april 09, 2008

Mormoner or Holy Rockin' Rattlehandlers!!!???

Jag hade tänkt gå på Low... ni ser att jag har dem i min ska-gå-på-konsertlista här till höger... men det glömde jag naturligtvis bort... gillar verkligen några låtar från deras senaste skiva... men någon konsert blev det inte för min del...

Läste däremot om konserten i morgonens DN... och satte den färskpressade morotsjuicen i halsen när jag fick veta att de är aktiva mormoner... MORMONER - jeeezus... varför det, undrade jag i mitt stilla sinne... varför det... unga, moderna människor som sysslar med rock'n'roll... hur kommer det sig att man pysslar med mormoneri då... fast det enda jag vet är att de tycker om månggifte... och vem vet, det kanske är otroligt nice att ha en massa äkta män lite här och där... eller bor alla tillsammans... ??? Ja, ni ser... frågorna hopar sig!

Men nog vore det väl coolare om såna som sysslar med rock'n'roll höll sig till lite coola religioner också... det finns en religiös falang i USA som spelar tokig rock'n'roll samtidigt som de kastar omkring med en massa giftormar!!! DET är COOLT!!! Har sett'et på TV någon gång och alla som var med var helt i extas! Det är lite voodo över det där... och voodo gillar vi här på dewdrops-redaktionen... hokus-pokus och mumbo-jumbo med en massa soulfood - det är mumma det!!!


Low - Breaker


Pentecostal Snake Handlers in Appalachia - "Somehow God was in that... and what is greater evidence of obidions to God that if you died by pickin' up a serpent... so that your salvation is assured!?"


"It's better than any potsmoking... yu'r ever done... or beeardrankin' or liqoure..."

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger stella sweden said...

Och redan idag kom då dagen då även du skriver o skriver o skriver...
Holy shit! This was GOOD shit!

onsdag, april 09, 2008 8:02:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ja du vet... livet... det är så där lustigt ändå... tänk att det blev en massa rock'n'roll, tokkristna och rattlers idag... ändå... trots allt... eller... äh, darling, det var väl ändå väntat!!!

onsdag, april 09, 2008 9:21:00 em  
Blogger Maria said...

... från en sån som mig alltså!

onsdag, april 09, 2008 9:21:00 em  
Blogger rigg said...

Han är inte bara mormon, han har sällsynt dåligt bordsskick. Skön låt ändå.

onsdag, april 09, 2008 9:37:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Jag håller med - då jag är förtjust i gott bordsskick och god etikett... kalla mig snobb, det är helt ok!!!

onsdag, april 09, 2008 9:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter