söndag, april 06, 2008

Bredspackling...



Hur går det... hur går det... undrar ni... jo, jag känner er vid det här laget! !!

Ni är sååå nyfikna på hur det går med arbetet i mitt kommande dekadenta, svandunsimperium, strutsplymernas mecka, absinthdimmans högborg, de högintellektuella diskussionernas kvasitummelplats, ciggis(pysen)munstyckenas begravningsplats - Marlene Dietrichsalongen!
Bryan Ferry har hört av sig, undrandes, angående Roxy Musics stående spelningar i det dekadentas salong... de repar in sina allra bästa låtar bara för att framföra dem hemma hos mig... och de börjar bli otåliga nu... de vill hit... och de vill framträda bland plymerna och de pärlemoutsmyckade ciggis(pysen)etuierna!
Och det ska jag säga - jag är på hugget nu!

Igår och idag har jag bredspacklat två av de stora väggarna inne i själva salongen... och idag blev det lager nr 2... kanske blir det lager nr 3 ikväll... fast nu tänkte jag sy lite grann... det är vår och jag vill ha uppkäftigt yviga tyllkjolar!!!

Etiketter: , ,

11 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Vilket proffsigt golvskydd du har. När jag har gjort grejor i lägenheter där jag har bott - målat och så - så har jag bara lagt ut gamla tidningar - med dåligt resultat naturligtvis. Du är duktig.

söndag, april 06, 2008 7:00:00 em  
Blogger Maria said...

... äsch då... jag är bara fylld av en herrans massa jävlaranamma!!!

söndag, april 06, 2008 7:04:00 em  
Blogger stella sweden said...

Ja IMPONERANDE! I min (nu allt mer) gräddvita värld så börjar jag se stritt på både möbler och golv!

måndag, april 07, 2008 9:06:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Stritt??? Är det ett gotländskt ord - enlighten meee!?

måndag, april 07, 2008 10:29:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Ja...som stritta, stratt, struttit! Och i pluralis då blir det alltså stritt...flera stritt! Om någon har spillt sin glass på mig så säger jag...åhh du stratt på mig!

Enlighten?

(enlightenjävlablogg)

måndag, april 07, 2008 12:27:00 em  
Blogger stella sweden said...

Rättelse - Åhhh...ursäkta en impertinent liten kvinnas åsikt, men du stratt på mig din f-b idiot!

Skulle jag säga!

måndag, april 07, 2008 12:36:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: ååååh ordet IMPERTINENT älskar jag... har skrivit om det någon gång för ngt år sedan tror jag... jodå, jodå titta här:
http://dropsofdew.blogspot.com/2007/01/dagen-ord-impertinent.html

Enlighten meee... upplys mig! Fast jag kanske stavar fel... för det ser lite konstigt ut...

måndag, april 07, 2008 2:44:00 em  
Blogger stella sweden said...

Hahaaa! Jag ÄLLLLSSSKARRRR också det ordet!
Två viktiga män i mitt liv(den ena min pappa) har vidhållit med största bestämdhet att jag är såååå impertinent!

Och det är jag stolt över!

Och joda..det var helt rättstavat!

(kanske jag skulle ta o blogga lite om det ordet, eller stritt?)

måndag, april 07, 2008 3:12:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Blogga om stritt och upplys massorna... det är något som jag ser som ett kall för egen del!

måndag, april 07, 2008 3:35:00 em  
Blogger stella sweden said...

Hahaaa igen! Jag har redan bloggat om impertinent! Men senare i veckan så kan jag väl upplysa massorna om det andra impertinenta ordet...

måndag, april 07, 2008 3:41:00 em  
Blogger Maria said...

Just lovely daaarling!!!

måndag, april 07, 2008 4:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter