måndag, maj 05, 2008

Inte för att det intresserar er men...

... jag kastade in min deklaration i hissen imorse... på golvet... medan jag höll på och fäppla i handväskan efter... kanske lite rrroooosa läppglans eller för att rätta till den bedrövliga coiffuren... jag minns inte längre... och sen, några sekunder senare, struttade jag ut ur hissen och gick mot t-banan... gladeligen, med en bra låt i öronen, hummande och snuuusande i den goooda vårdoftande morgonens nybakade själ...

Nu är JAG på jobbet... deklarationen tänkte jag knalla iväg med och lämna in handgripligen (enligt tradition på sista deklarationsdagen) efter jobbet...

Deklarationen är INTE på jobbet... den är kvar i hissen!!!

Tack så mycket...

Varsågoood!

Etiketter:

8 Comments:

Blogger stella sweden said...

Min deklaration ligger på skrivbordet...oöppnad! Och jag tänkte mig lite bilavdrag....

DET är också tradition!

Pssst...låg den kvar i hissen?

måndag, maj 05, 2008 6:20:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Näe, den låg innanför dörren!!! Antingen glömde jag bort att jag glömde den där, eller så är det någon snäll granne som förbarmade sig över den här rödhåriga hopplösa jäntan på 4:an...

måndag, maj 05, 2008 8:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

Aja baja dotra min.

tisdag, maj 06, 2008 9:19:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappsen: Äh, du vet hur jag är... det är mycket av varje i mitt liv...

tisdag, maj 06, 2008 9:48:00 fm  
Blogger Maria said...

... och det ordnade upp sig... "deckisen" är inlämnad!

tisdag, maj 06, 2008 9:48:00 fm  
Blogger Gudrun said...

Jag kör också traditionen med att lämna in den personligen sista dagen...det är lite av en folkfest att vara där tillsammans med ett utsnitt av befolkningen...Dock brukar jag börja deklarera några dagar innan sista dagen. I år blev det lite stressigt ändå eftersom de gjort om reglerna totalt för enskilda näringsidkare (som det kallas även om verksamheten bara handlar om att söka stöd för filmproduktion inom kultursektorn!) så det blev att sitta hela helgen med deklarationseländet trots att solen lockade därute. Nu till helgen ska jag dock vara ledig och jag undrar om fröken vill följa med på Debaser och se CRYPT KICKER 5?

tisdag, maj 06, 2008 3:05:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: JAAAA - men mest för att se Holly Golightly!!! På lördag??? På Debban slussen???

tisdag, maj 06, 2008 3:41:00 em  
Blogger Maria said...

Holly är en av mina stooora idoler!!! Jag är på!!!

tisdag, maj 06, 2008 3:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter