lördag, maj 03, 2008

Det ante mig...



... men jag har inte haft tid att titta efter... men nu imorse när jag öppnade dörren ut till vädringsbalkongen så stod den där - häggen... i fullaste blom... dörren får stå öppen från och med nu... och ikväll kommer hela trapphuset att bedövas av dess ljuvliga doft... våren ÄR här på riktigt nu... och visst har fåglarna sjungit sig skogstokiga för att deklarera detta faktum... men människorna har knappt haft tid att lägga märke till det hela...

Etiketter:

6 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Och utanför mig är det fullt med maskrosor.

lördag, maj 03, 2008 12:57:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Oooh så underbart... eller massgrooosor som jag kallar dem! Man kan göra gott vin på massgrooosor!!!

lördag, maj 03, 2008 1:01:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Det har jag också gjort ett par gånger.

lördag, maj 03, 2008 5:30:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Innan det blev tillåtet???

söndag, maj 04, 2008 4:24:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Har det varit otillåtet? Sånt skiter jag i - bara det är gott.

söndag, maj 04, 2008 4:53:00 em  
Blogger Maria said...

Samma här!!! Men det var förbjudet eftersom det blev starkvin av det! Jag minns att granntanten gjorde det när jag var liten... och det smakade sååå gott... jo, jag fick smutta lite... sen gjorde jag det 1996 när det tilläts igen!

söndag, maj 04, 2008 6:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter