måndag, april 28, 2008

Coolaste katten i stan...

... det är mörkt... en efter en kommer de in... violinister... blåsare... och till slut även bandet... Stuart Staple kommer in sist... klädd i en snygg grå/svartrutig kostym... en lite slarvigt ostruken skjorta utan slips... uppknäppt några knappar... och ett vitt linne som hänger ner under den lite korta mjuka skjortan... de grå tinningarnas charm med de underbaraste polisonger... ni vet ju vad jag tycker om polisonger... jag ÄLSKAR polisonger...

Han greppar en tamburin och rösten skär genom luften som en humlas kropp flyger genom luften... kraftigt, säkert och ödmjukt... ja, han sjunger som en humla flyger - Stuart Staples... sångaren i Tindersticks... med en självsäkerhet och en ödmjukhet står han där på scenen och river av sång efter sång... det är otroligt sexigt med självsäkerhet i kombination med ödmjukhet... man vet att det här är en person som vet var han har sig själv... inga issues... han vet vad han gör... och han älskar det... han älskar sig själv... och vi älskar honom!

Tack Tindersticks för en otroligt bra konsert... och vilket ljud... men det blir väl så när en humla flyger genom ett rum... fråga Beppe Wolgers...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Jag tycker att hannen skulle anställa dig som marknadsförarinna eftersom jag märkte att jag gillar honom utan att ens ha lyssnat eller sett på hannen som sjunger som en humla flyger....trots att de inte kan flyga!

Det är konst det!

tisdag, april 29, 2008 11:52:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Jag kan göra människor till drömmar... och drömmar till människor... och så ääälskar jag humlor... så är det...

onsdag, april 30, 2008 6:51:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter