torsdag, april 24, 2008

Här & Nu!

Nu sitter han där igen... koltrasten... här utanför... i parken... högst upp i ett snart blommande träd... och sjunger...

Det är samma bitterljuva melodi och slutklämmen är alltid frågande... en kort paus inväntar ett svar... sen börjar han om igen...


Ååååhhh... den här tiden är den ljuvligaste på hela året... och jag vet att ni hört mig säga det förr... men om andra stunder... om andra årstider...

Betyder detta att ni inte kan lita på mig...

Nej... ni kan alltid lita på mig i den sanna sekund som jag säger något... allt annat är lögn och förbannad dikt... !

God torsdagsmorgon kära, kära ni!
Vore ni här... skulle ni få en puss i pannan samt en kopp gott italienskt kaffe...

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

God morgon själv och puss tillbaka.

torsdag, april 24, 2008 6:39:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Hälsa till mamma!

torsdag, april 24, 2008 12:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter