lördag, april 19, 2008

"Det är en ynnest för dig att få låna den här, Maria!



Jag har fått låna en handduk... en handduk som någon gjort i slöjden för länge, länge sedan... syslöjdsfröken sa åt honom:

- "Nu broderar du det finaste du vet på den här handduken... "

... och det gjorde pojken... han broderade det finaste han visste... det vackraste han kände till... något han själv önskade sig mest av allt på jorden... detta broderade han på handduken han nyss sytt... en handduk av röd frotté... pojken broderade...

... en elgitarr...

Jag tackar, bockar och är hänförd av vördnad!
Vördnaden borde jag ha återgäldat genom att, när jag åter landat på Stockholmisk mark, åka till Huddinge och hämta ett gammalt eko från 60-talet... men nu slapp jag det... ekot hittar hit ändå visade det sig!

I mitt stilla sinne undrar jag vad det är för skillnad på ett eko och en mellotron... det visar sig vara en stor skillnad... och en mellotron kostar enorma summor - minst kanske säääkert 100.000 kronor... det gör inte ett eko!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter