tisdag, april 15, 2008

Bältesmannen ser dig alltid!



... därför har jag nu installerat ett bilbälte i min gräddvita volvo P18... det går ju inte för sig att slinka hit och dit på det röda lädersätet när jag är ute på mina helgutflykter - nähäää, hur skulle det se ut!? Varken stylish eller lyxbohemigt på något som helst sätt... och den där Bältesmannen... honom minns jag som oerhört otäck... på gränsen till en fantom... jodå, jodå... jag hade en badge med Bältesmannen någon gång på 70-talet vid tiden för införandet av lag på att använda bilbälte... och på märket stod det Bältesmannen ser dig - använd bilbälte...
Tvi vale, klart som korvspa' att man använde bilbälte då!

Bältesmannen... grrrrr!

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Fortkörningshonnan är inte i maskopi med bilbälteshannen...
This I know for sure!

onsdag, april 16, 2008 1:13:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Jag smyyyger på mig bältet så bältesmannen INTE ser!

onsdag, april 16, 2008 8:59:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter