onsdag, april 16, 2008

Kreation No 1


Paradis Oiseau (Paradisfågel)

Jag håller som bäst på att sy lite nya trevliga ensembler till min Cabaret i Marlene Dietrich-salongen...

Mina kreationer är riktiga färgkaskader... på gränsen till monstruöst ornamentaliska praktkverk... nästan så man inte tror att de är på riktigt... de kanske är påhittade inne i min krusidulliga hjärna... men ICKE! Här ser ni själva - jag har sytt dem helt själv!!!


Jag tänker starta en serie här på bloggen, bara för att ni ska få se dessa vidunderliga kreationer vilka jag sitter och syr med mina egna små framtassar - nej, jag har inte blivit så skicklig med symaskinen att jag klarar av att manövrera maskinen med baktassarna... hur skulle det se ut när jag ska trä tråden med stortån och långeman???

Det skulle inte se klokt ut!!!

Klokt ut? - Mina kreationer!

Nu när jag tänker på det, så blir det här lite som en modeblogg... isch... fast det här är bra mycket bättre... förresten, är det verkligen någon som läser modebloggar jag bara undrar... ? Jag dristar mig, å det grövsta, till att gissa att ni som läser min blogg är ute efter det bästa av det bästa... grädden på moset... creme de la creme... både bakelsen och tårtan... och det är därför jag nu vill bjuda er på detta!!!

Varsågoda - smörgåsbordet är dukat... bara för er... det dignar volumniöst över åt alla håll och kanter! Håll i hatten för det kan bli lite ekivoka nummer framöver!!!

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Här är en förhandstitt på salongen.

onsdag, april 16, 2008 1:13:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Jaaaa, nästan... preciiis på pricken... huvva så dekadent och underbart... hoppas jag!!!

onsdag, april 16, 2008 1:19:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhååja...dekadent alà Cheerisch!
Me like!

onsdag, april 16, 2008 6:12:00 em  
Blogger Maria said...

Stella o Johnny: Ja, det känns nästan som om vi borde öppna en bordell tillsammans... huvvaligen!!! Fast då ägnar vi oss naturligtvis åt kortspel, högtravande diskussioner och finstämda lögner i abstinhdimman...

torsdag, april 17, 2008 11:57:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Självklarrt!

torsdag, april 17, 2008 12:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter