torsdag, april 17, 2008

Ah! It's only me... Mr Darcy!

... sniff... sniff... sniff... oooh... hmmm... sniff... fffrrrf... !

Då är man i den lilla härliga hundkorgen på söder igen... mina stora öron är nypolerade med sämskinn och pomada... spatserkäppen har jag med mig, ingen gentleman bör gå ut och spatsera utan sin vän...

... sniff... sniff...

Undrar så vad Fröken Pollyanne har för sig... hon har de sötaste prickar man kan tänka sig... svarta... lite ojämnt utspridda på den vita pälsen... åååh, hon är för underbar... hennes humor... hennes öron... hennes skall... jag tror å det bestämdaste att jag ska ta och ringa upp henne nu när jag är här... undrar så om hon tänker på mig där hon ligger på sin röda sammetskudde... hmmm...

... sniff... sniff... sniff...

Nej, nu måste jag gå ut och köpa marmelad, shortbread och grädde - här ska drickas te med Fröken Pollyanne... men vart var det nu Fröken Maria tagit vägen någonstans... Paris... engelska sydkusten... jämtland... eller har hon styrt den fräkniga lilla nosen mot Berlin... ?

Ja, ja... sniff... hon är väl där det går att lyxbohema sig antar jag... men vad är det som är på gång här i tamburen... ? Här ligger högar av smått dekadent natur... sniff... sniff... spännande dofter från en annan värld... röster från en annan epok... sniff... oooh... voff... där ligger det en STRUTS!... neeej... det var en toffla... sniff... sniff... av mycket intressant natur...
en struts och en toffla i ett... ! How geniously marvelous... allt i ett!!!

... sniff... sniff... hmm... well cherrioooo then... voff!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger stella sweden said...

Vet du...jag har aldrig druckit toffla!

Cheriooooo!

torsdag, april 17, 2008 8:18:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det ska du få göra någon gång min kära fröken Stella! "Struts toffla" en rrrosa drink som smakar som ett blommande körsbärsträd!

fredag, april 18, 2008 10:46:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Den lovley fröken Stella är en gift kvinna my dear Mr Darcy!

fredag, april 18, 2008 7:25:00 em  
Anonymous Anonym said...

Och Mr Darcy är förälskad i den vidunderligt ljufveliga Fröken Pollyanne, men gentlemannen i mig polerar gärna öronen med sämskinn och bjuder gärna Lovely Fröken Stella på en toffla... ändå!

fredag, april 18, 2008 10:28:00 em  
Blogger stella sweden said...

Det var som fan...så gentillllt dårå!

fredag, april 18, 2008 10:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter