söndag, april 20, 2008

Cesar Millan - We Love You!!!



... we do... we dooo... we dooooo...

De här två jepparna stötte jag på idag... på en gata här i Paris... de satt utanför en bistro och väntade på sin matte eller husse... väntade, väntade och väntade... och medan de väntade så jämförde de sina fina koppel... den ena hade ett blått... och den andre hade ett rött... i sina handväskor hade jepparna var sitt läppstift... det mörka hundörat hade ett läppstift i en oskyldigt pärlemorskimrande rrrooosa nyans (Frosty Pink) och rödtoppen hade ett mustigt&krulligt läppstift i en cyklamenskimrrrande färg (Crimson Alizarin)...

Då kom jag förbi... med en kamera i handväskan... och de två jepparna tittade på mig frågande... något blyga, men de förstod att de skulle hamna här hos mig på dewdrops - och här älskar vi hundöron... helst korthåriga... helst... men ibland fastnar även långhåriga öron i tassarna... men helst korthåriga... lena... som sammet... mmm...

Gick upp ett kvarter... och där satt denne något större jeppe...



... och undrade var matte/husse tagit vägen... så lååång nooos... så ädel blick... sååå sammetslena öron... sen fick den syn på mig och förstoood så väl... hmmm här kommer dewdroppan med en kamera... bäst jag ruffsar till mina öron...
Sen tog den noble jeppen upp en parfymflacon ur sin handväska och sprutade på lite eau de cologne av märket 4711 bakom sina båda sammetslappar... mmm mmmm... och en dekadent doft av citron och puder spred sig på gatan...

I mitt huvud ekar Cesar Millans ord... : Träning, disciplin, kärlek... rätt nyans på läppstiftet samt ett gott kölnervatten...

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Looovley! Just Lovley!
Jyckarna är så vackra att jag nästan gråter! Men det fååår man eller hur?

Jag föll pladask för långnosen, liksom jag faller huvudstupa för människor med långa ädla näsor!
Visserligen ska de ha ett gott sinnelag också...men det i kombination...åhhhh!

Det är såååå vackert!

måndag, april 21, 2008 4:03:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jaaaa man får gråta... och lååång nooos är mycket nooos att smeka...

måndag, april 21, 2008 8:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter