måndag, april 28, 2008

Ibland är svensk musik = bra!

Jag gnäller jämt och ständigt över svensk musik... jag tycker inte att det finns så många bra svenska band nämligen... det är ofta tråkigt, trist och lite förutsägbart... och den svenska indiepoppen ska vi inte ens nämna vid förnamn - sååå skitnödig och boooring!!!

Men... ibland blänker det till i den svenska rock-o-popmyllan... någon har fått lite extra näring och vatten och vuxit sig över huvudet... men inte på sig själv! Jag har redan hyllat de hårt rockande Pascal och årets album anser jag att Montys Loco gjort... men annars tycker jag att det är tunnsått... i vanlig ordning!

... men så kommer det sig ibland att ett namn upprepas... i flera hörn av bekantskapskretsen... har du hört?... du måste lyssna på!... det är faktiskt bra!... och det är svenskt!!!

I detta fall är det Markus Krunegårds album Markusevangeliet som kommit upp på tapeten, men från helt olika håll... Gustaf pratade om det där... och Helene pratade om det här... så jag beslöt mig för att lyssna på skivan - och den är bra... ja, åtminstone föll jag som en fura för just precis den här låten:


Markus Krunegård - Jag är en vampyr

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Lotta said...

Alltså.. jag är helt galet såld på Markus Krunegård :)

fredag, maj 02, 2008 9:47:00 fm  
Blogger Maria said...

Lotta: Jag är helt galet såld på just den här låten!!! Den går rakt in i själ och hjärta... jag känner mig som 16 och olyckligt kär igen!!!

fredag, maj 02, 2008 11:06:00 fm  
Blogger Maria said...

... eller kanske 20 och olyckligt kär igen...


... eller bara allmänt olyckligt kär igen...

"... det är skönt med ett dåligt svar..."

Otroligt bra text!

fredag, maj 02, 2008 11:07:00 fm  
Blogger Lotta said...

:)

söndag, maj 04, 2008 9:04:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter