onsdag, juni 11, 2008

En synnerligen seriös och allvarsam undersökning!!!

Jag är numer en ytterst hängiven fotbollshuligan och kommer att starta råkurr hemma i soffan under varenda match denna sommar... men det går inte enbart att hålla på med råsvingar och brottningsmatcher framför tv-apparaten... nej... det hela måste anta en högintellektuell framtoning också... lite gambling på hög nivå så att säga... tankar och fundringar... diskussioner om passningar... tåfjuttsstudier... vadinspektioner... kaffe med kask i tv-termos... synpunkter angående hårgelekletiga sportkommentatorsfrippor... och frågan framför alla - VEM VINNER!?... så mina vänner - här kommer den... frågan på allas cyklamenfärgade läppstiftsläppar:

Vem vinner Fotbolls-EM 2008?
Honken
Mona Tumbas slimklubb
Korplaget "Gunnars Grabbar" från Mo i Rana
Pierre Littbarski
Canastaklubbens fotbollssoffgrupp
Den vajande majskolven
Börje Salming
Free polls from Pollhost.com

Etiketter: , ,

11 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Canastaklubbens fotbollssoffgrupp har jag stora förväntningar på.

onsdag, juni 11, 2008 11:14:00 fm  
Blogger Maria said...

Verbal kint: De har de själva också kan jag meddela!!!

onsdag, juni 11, 2008 11:18:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Jag slängde hastigt iväg en röst på den vajande bajskorven, trodde jag...men ack vad jag bedrog mig! Vad betyder det egentligen när man läser orden fel på detta viset? Borde akuten få påhälsning, eller är jag bara en högst normal oseriös bloggdrottning?

onsdag, juni 11, 2008 12:36:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Du är och hälsar på i en mycket, mycket normal värld... anser jag själv - min egen... och i min värld är du lika normal som jag anser mig själv att vara! Det var inte alls helt fel att läsa bajskorv istället för majskolv... då vi haft en svart labrador en gång i tiden med många, många smeknamn varav ett var just "Majskolven"... men min svåger hörde fel och trodde att jag stod och skrek efter "Baaajskorven!" en dag... det fick mig att tänka till - hon var inte blond som din Saga utan svart... och då passade helt enkelt bajskorven bättre... så jag svarade min svåger:

- Ja, från och med nu så heter hon Bajskorven...

... och det gjorde hon också... här har du ett gammalt fotografi på Bajskorven, formely known as Majskolven!

Så förstår du Anna - vi talar samma språk du och jag och i min värld är både du och jag fullkomligt glasklart normala!

onsdag, juni 11, 2008 12:51:00 em  
Blogger Maria said...

... men nu är ju inte Majskolven formerly known as Bajskorven INTE samma som Den vajande majskolven... men det har ni nog alla förstått vid det här laget...

onsdag, juni 11, 2008 12:52:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag röstade på majs/bajskorven. Den leder!

onsdag, juni 11, 2008 12:53:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: ... än så länge ja!!! Men det fattar ju vem som helst att det är Honken som går som segrare ur den här striden - fattas bara!!!

onsdag, juni 11, 2008 12:55:00 em  
Blogger Stina said...

Jag har alltid så hemskt gärna velat vara med i den exklusiva canastaklubben och tror och hoppas att min röst hädanefter ger mig tillträde/inträde/företräde. Jag kan erbjuda snabbreferat av för- och eftersnacket i fotbollsteven om det ger extra pluspoäng.

onsdag, juni 11, 2008 1:09:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Problemet med inträde i Canastaklubben är att det inte sker på valfritt kriterium... man blir helt enkelt inrövad i gänget och det sker helt utan minsta vetskap i en Anna-Greta Leijonlåda... men man kan ansöka om ett hangaroundmedlemskap, det är väl ett sådant jag har antar jag...

onsdag, juni 11, 2008 2:20:00 em  
Blogger stella sweden said...

Haru sett att Salvan Salming o Honken Ponken ligger i topp?
Puss järrtatt!

söndag, juni 15, 2008 9:23:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ja jäklar i buljongen... och Den vajande majskolven är på G!!!

söndag, juni 15, 2008 10:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter