måndag, juni 02, 2008

Ett tecken på att man börjar bli gammal:

Man blir förkyld av drag!
Åkte tåg hem igår... i värmen... och det var två fönster öppna i min direkta närhet... ett av dem blåste mig rakt i fejjan hela halva resan (jag fick byta tåg i Västerås) och jag tänkte att jag nog borde resa mig upp och be ungdomen stänga skiten... men då fick jag en känsla av att jag betedde mig som en gammal surkärring... och det vill jag bara göra vid speciellt utvalda tillfällen där det ger mig pondus och respekt... inte när tågvagnen är full av folk och temperaturen överstiger normal kroppsvärme!

Nej... jag satt där i blåsten och lössläppta lugghår flurade runt i mitt ansikte... jag led i det tysta och verkade oberörd... och se hur det gick!!!

Jag är förkyld idag... har inte varit sjuk på snart ett år!!!
Det var förra sommarsemestern, när jag blev råförkyld i två veckor... och nu är det tydligen dags igen!

Det ska faaan sitta och lida i tysthet längre... nej, här ska lidas i stekhetta hädanefter... STÄNG ALLA FÖNSTER FÖR FAAAN, DET DRAAAR... även om jag får en hel tågvagn emot mig... vad faaan kan de göra??? Rulla mig i tjära och fjädrar och kasta av mig från tåget???

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är (and I quote!) "marinerad i Santa Marias Smokey Honey-marinad" förstås ditt lilla revbensspjäll!

måndag, juni 02, 2008 5:19:00 em  
Blogger Stina said...

Stackars dig! Hoppas du piggnar till så att du kan picnicka med oss i morgon.

måndag, juni 02, 2008 5:59:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen hooked on en blogg: Åh, nej... inte du också!!! Nu är både du och Bettan vandrande citatmaskiner!!!

Stina: Ja, det hoppas jag också... för det här har jag ingen lust att ta del av... förkylningen alltså!

måndag, juni 02, 2008 6:21:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jag kan marinera dig i min lillajävlavideokamera som väntar på jobbet idag! Jaaa...kan inte sova av ren förväntan!
Jag är tagen av kärrlek!

tisdag, juni 03, 2008 12:53:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Marinera mig i vad som helst... vitlök ska vara bra mot förkylningar har jag hört... jag är sååå glad över din helvetesmaskin som väntar dig på jobbet idag!!!

tisdag, juni 03, 2008 8:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jaa, vad ska jag säga? den är för härlig, både ett litterärt mästerverk och en spänningsroman att dö för?
eller är det *viskar* skadeglädje kanske?

tisdag, juni 03, 2008 9:10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter