fredag, juni 13, 2008

Sport-Nytt från Salzbruck!


Lars-Gunnar Björklund riggar inför intervjun med Canastaklubbens fotbollssoffgrupp...

Canastaklubbens fotbollssoffgrupp tränar inför lördagens match och Lars-Gunnar Björklund fick sig ett litet snack med gängets lagkapten - Bumpa-Berra...

- Tjeeenare, tjeeenare hur känns det inför matchen på lördag?

- Jo, det känns bara fina fisken... som Christer Fuglesang skulle säga!

- Inga skador i laget?

- Nä nä, inga skador här inte, hur skulle det se ut!?

- Tja, det skulle vara en massa bandage och plåster på diverse kroppsdelar... och det skulle se ganska illa ut antar jag... men hur går det med träningen... hur lägger ni upp träningen i Canastaklubbens fotbollssoffgrupp... ?

- Jooo... eeeeh... jag har hittat på jordklotets bästa träningsmetod... jag har låst in hela gänget i bollrummet på IKEA här i Salzbruck... sen får de komma ut för att gå på toaletten samt äta mat i restaurangen... köttbullar, potatismos och lingonsylt... och några skivor saltgurka till den som vill...

- Ojsan, det låter som en märklig träning... på vilket sätt bygger det här upp laget för att vinna fotbolls-EM?

- Näääh... det vete fanken på vilket sätt det bygger upp laget... det har jag inte tänkt på... men de får äta en mysig IKEA-lunch... med köttbullar... och mos... lingonsylt... och gurka... saltgurka...

- Eeeehhh... jaha... saltgurka säger du ja... och... jaha... men vad kan gå snett med den här träningen då... vad skulle kunna äventyra att Canastaklubbens fotbollssoffgrupp inte skulle vinna fotbolls-EM 2008!?

- Ja det skulle väl vara att någon tokig jeppe fick för sig att att köpa hela laget i tron att det verkligen var en soffgrupp... näh... nu måste jag gå och kika lite på plocka-själv-lagret... hejsan, hejsan!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger stella sweden said...

Alltså...köttbullar med potatismos, lingonsylt och saltgurka till de som vill???
Nääää...Om de alla ätit saltgurka så kanske....Men jag har kört hårt med min Börje Salvan Salming här..han har fått gå på knäna o skurat hela terassen efter Befriarabbisklubbens partaj häromkvällen de hade i lönndom!
Födan har bestått av avraskor och smuttar Sangiovesevin från Italien!
Och ibland har jag kastat tennisbollar på hannen o ropat; "kom till matte...ge matte bollen" o han har löpt o löpt så till o med katta började löpa..
Deeet kommer han att vinna på!
Han tar hem hela skiten!
Joda!

fredag, juni 13, 2008 9:58:00 em  
Blogger stella sweden said...

Nu tänker jag rösta igen!

fredag, juni 13, 2008 9:59:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jag vet... utan saltgurka... vem kom på den idén undrar vän av ordning!?

Börje verkar äta en heeel del saltgurka alltså!!!

söndag, juni 15, 2008 10:08:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter