torsdag, augusti 28, 2008

Hur svårt kan det vara att ta sig till jobbet???

Skitsvårt!!!

Hoppar på t-banan, byta.. rassel, rassel i högtalarsystemet: "Ni måste gå av för det här tåget tas ur bruk pga tidigare förseningar" (har vi hört det förut? ja! blir förseningarna mindre av detta? nej!) ... hoppar av... hoppar på nästa, inser att jag hoppat på fel tåg... hoppar av på Karlaplan och är nu helt on the wrong track... lååång tid innan nästa tåg tillbaka (typiskt Karlaplan!)... och mitt kommande tåg tillbaka tas ur trafik pga tidigare förseningar... lååång väntan... vänta, vänta, vääänta... nu, äntligen ett tåg som tar mig från Karlaplan (tackar så mycket!)... hoppa av... byta håll... vänta, vänta, vääänta... undrar i mitt stilla sinne vad som gick fel den här morgonen... då - äntligen ett tåg... mitt tåg... som tar mig dit jag verkligen ska - till jobbet... snart, snart där... nu... här!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter