onsdag, september 03, 2008

Robbad på en påse shit!

I söndags gick jag ut med två papperspåsar till återvinningen på hörnet... jag hade även en trasig kartong och allt var lite bökigt att hålla i framtassarna utan att tappa något... så jag ställde ifrån mig den ena kassen utanför porten i gathörnan...

Återvinningsstationen ligger ca 50 meter bort så det skulle bara ta mig någon minut att återvända för att plocka upp den efterlämnade påsen vilken förövrigt hade ett trasigt handtag...

Jag satte alltså ner påsen och vek ihop kartongen under armen och i den andra tassen hade jag påse nummer 2! Jag hann gå några steg sedan hörde jag ett igenkännande prassel bakom mig... (när ens egen påse prasslar, så känner man igen det - gammalt indianskt ordspråk) precis som om någon tog upp påsen för att hjälpa mig att bära den... trodde jag i min enfald!

Jag går några steg till innan jag vänder mig om och då ser jag en kvinna... hon såg helt normal ut... som tagit upp påsen i famnen och bär iväg med den - åt andra hållet!!! Eeeh ok, tänker jag... och vad tror hon att hon funnit för guldgruva???

Jag knallar vidare till återvinningen... situationen var så jäkla konstig att jag inte kunde göra något annat... och det var ju absolut ingenting värdefullt i den påsen om man säger så - gamla tidningar och papper!!! Och medan jag står där och petar ner gamla tidningar i kontainern, så bligar jag länge åt damen.. och jodå... hon går iväg med kassen i famnen... tvärs över parken... mot... inte vet jag... en annan återvinningsstation kanske - för det var verkligen bara shit i påsen!!! (förutom en inlämningsuppgift om bevattningssystemen i den antika världen år 2000 fKr, som jag skrev 1990 - den är värd sin vikt i guld = 2st A4)


Men jag slapp kånka TVÅ tunga påsar till återvinningen - och det ser jag som en ren vinst!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

skulle velat se henns min när hon öppnade shitpåsen...

onsdag, september 03, 2008 9:21:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jaha!!! Gud så ledsen hon måtte blivigt!!! Jag fattar inte, för hon måste ha sett mig när jag satte ner påsen eftersom jag inte kunde bära alltsammans och borde förstått att jag skulle komma tillbaka och hämtat resten!!! En fräck jävla tjyv mitt på blanka dagen alltså! Skamlöst och hutlöst!!!

onsdag, september 03, 2008 10:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

Lite skadeglädje har du väl? Hoppas jag i alla fall.
puss och kram

onsdag, september 03, 2008 11:03:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa: Men pappa då! Ni har ju uppfostrat mig att vara snäll och tänka på andra människor!!! Och nu tycker du att jag ska känna skadeglädje??? Jo, det är klart, käna nån om man är så fräck så bör man få en påse shit... hahaha!

Puss o kram

torsdag, september 04, 2008 9:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter