måndag, september 01, 2008

1 september...



... första månaden på hösten... klockan är 06:24... nattens tunga andedräkt torkas sakta bort av morgonsolen... måndagmorgon... och det är jobbigt att kliva upp... håret är flurigt... och värmen under täcket börjar bli så där bedrägligt härligt och svår att skiljas från... men man måste...

Det är faktiskt skönare att vakna på mornarna om hösten än om sommaren... man vet att det fortfarande är kallt och rått där ute samtidigt som nattens ande håller på att tappa greppet... men än ligger man under det varma täcket... och när det är dags att gå till jobbet, så har dagens ande sakta och försiktigt viskat liv i stan...

Etiketter:

15 Comments:

Blogger stella sweden said...

Första dan på semestern....täcket har kramat mig med sin värme ända fram till tolvåtretti....

måndag, september 01, 2008 2:00:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Åååh grattis kära du! Jag har sett fram emot din semester lika mycket som du behöver den!!!

måndag, september 01, 2008 2:04:00 em  
Blogger stella sweden said...

Tack järtatt....men jag haaasar idag som en zombinna...o det är endast täckets fel!

måndag, september 01, 2008 2:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

lennart swahn är död!
(du brukar ju OFTA undra vem som är död, så nu uppdaterar jag lite).
han dog idag!

kent finell är _inte_ död, men hittades livlös i en pool häromdan.

måndag, september 01, 2008 4:21:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Men jag trodde att Lennart Swahn varit död i flera år!!! Sen trodde jag att det var han med kokosmattan på huvudet, han som hade radioprogrammet "upp till tretton" som hittats livlös (inte Kent Finell, han hade väl svensktoppen va!?)... och han faktiskt dött!!!

måndag, september 01, 2008 7:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

nä men NU får du ta och GE dig, jag visste att du behövde nattes-döda-kändisar-eller-levande-också-update!

det var ju ulf elfving som hade upp till tretton, HAN lever, honom såg jag i...fredags? live and direct på söderhallarna.

nu får du fråga om nån mer innan du förutsätter, martin ljung lever, men povel ramel är död!

måndag, september 01, 2008 7:33:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Ok, han som spelade Nisse P Möller i tv-serien om fastighetsskötaren i skåne... lever han???

måndag, september 01, 2008 7:43:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Äntligen har du vaknat...och din känsla för täcket är så rätt. Täcke är det nya svarta på hösten har jag hört, och sedan undrar jag, den där Möller (Nisse Ahlrot) han måste väl iallsindar vara stendö nu???

måndag, september 01, 2008 8:09:00 em  
Anonymous Anonym said...

nisse ahlrot är stendöd, om han inte är född 1955?

måndag, september 01, 2008 8:38:00 em  
Blogger Maria said...

Ahaaa... ok... han kanske dog samtidigt som Sten-Åke Cederhök... för han har väl dragit hösttäcket över sig sedan många långa år... skönt, för jag tyckte inte om hur han plågade sin lille son Herbert - "Hebbe lilla"... stackars, staaackars lille Hebbe!

En som jag slagit vad om skulle vara död vid det här laget är Michael Jackson... men han verkar leva och frodas!

måndag, september 01, 2008 8:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

men jokkmokks-jokke är död, och det tycker jag är tragiskt, för hela avsnittet av familjen schedblad katten är degens bror liksom står och faller med den repliken :-S

(vadå "den spelades in 1989, skärp dig"? det var den bästa serie som nånsin visats på tv. näst efter semlons gröna dalar ofc)

tisdag, september 02, 2008 12:52:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jokksmocksjocke... har du hittat videon med Familjen Schedblad? Hade inte du den i någon gömma?

Förresten... visste du att Barbapappa har gått och dött!!!??? Skitsorgligt alltså!!! Barbamamma är helt under isen...

tisdag, september 02, 2008 1:38:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Men har'u hört att Arne Domnérus är död då??? Han dog idag!!!

tisdag, september 02, 2008 4:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

JG har inte bandet, men min gamla sambos mamma ska visst ha det i jakan nånstans. nästa gång du är där och dräller på gardenparties, knalla förbi fölvägen 4 och ta en titt i tv-rummet (källaren), ställ inga frågor, ta inga fångar, bara ryck kassetten och SPRING!!!!!!!

tisdag, september 02, 2008 9:18:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Kan hända att jag ska drälla lite på gardenparties till helgen... jag tassar runt och checkar läget då... om lördag eller söndag alltså - hej!

tisdag, september 02, 2008 9:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter