onsdag, oktober 29, 2008

Den första frosten...



Äntligen - den första frostbitna morgonen... med krispigt vita och glimmande tak... jag får en frostnupen nos, engelskt rosade kinder och rykande andedräkt... ljuvligt!

Tiden är nu... här och nu... lura inte i er någonting annat... !

Vintern kommer krypande... och man får kura ihop sig under kappan med lång och varm halsduk och varma hemstickade vantar... jag kan inte rå för det, men jag tycker att den här årstiden är så befriande kall och skön!

Den bleka solen gör allt i sin makt för att värma upp jorden så gott det går... på marken ligger drivor av löv, nu beklädda med ett vitt frostglimmer... de sista löven faller, de singlar inte längre, de faller med nästan tunga dunsar... och landar likt avsvimmade fladdermöss framför mina fötter!

Jag är som bäst nu - det här är min tid!

Etiketter:

9 Comments:

Blogger Greta Q said...

Jag ser fram mot en tur med barnvagnen bland de frostiga löven och luften som nyper mig i näsan.

onsdag, oktober 29, 2008 9:39:00 fm  
Blogger Greta Q said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

onsdag, oktober 29, 2008 9:39:00 fm  
Blogger Maria said...

Greta: Ja, det är ljuvligt! Vi kanske kan ta en sväng någon helg... ut på djurgården för en fika!!!

onsdag, oktober 29, 2008 9:43:00 fm  
Blogger Gudrun said...

Å på morgonens kvällstidningslöp (en språklig paradox jag vet, men det är ju så det är...) så talas det om "KÖLDCHOCK" på vanligt nyjournalistiskt manér...vad var det för fel på ordet "VINTER" är det för odramatsikt och neutralt?

onsdag, oktober 29, 2008 9:58:00 fm  
Blogger Maria said...

Gudrun: Men jeeezus... används ordet "chock" fortfarande!!!??? Det trodde jag var helt ute nu! Och vintern kommer varje år, vid ungefär samma tid i tempererat klimat - det trodde jag var allmän praxis!!!

Do I need to say - I hate kvällstidningarna!!!

onsdag, oktober 29, 2008 10:52:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Kan tänka mig...stans skönaste engelska ros, på promenad genom stan med finaste vantarna. En dröm:)

onsdag, oktober 29, 2008 7:01:00 em  
Blogger stella sweden said...

Din rrrosa kappa med hemstickad halsduk o flurrigt rött hår! Kan det bli vackrare? Nääää!

Kan vi få en bild nångång!

Puss!

onsdag, oktober 29, 2008 8:10:00 em  
Blogger Stina said...

Absolutely! Vackrast av alla i höstljuset. Hälsar Stina och kaninerna (som är för feta och lata för att skriva själva, men de håller med).

onsdag, oktober 29, 2008 9:10:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Men guuuud va snällt sagt... jag tänker inte ens protestera och inte heller vara falskt blygsam!!! För preciiis så var det!

Stella: Tyvärr är kappan grå... och halsduken inte färdig ännu, men jag köpte mig ett nytt rrrooosa garnnystan igår, så inom kort kommer ett foto! Lovar!

Stina: Men guuuud vad härligt att höra!!! De där feta kaninerna borde verkligen peta in en penna mellan tårna när de ändå ligger där och ekivokt spretar med tassarna så där!!! Och vilken otroooligt snygg bild på dig själv du har fixat till då!!! Jag blev helt golvad när jag såg den!!! Wow!!!

torsdag, oktober 30, 2008 9:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter