torsdag, oktober 30, 2008

In your face!

... och DÄR dunkar vi in den första lussebullen i kommersialismens härliga kugghjul... gnissel, gnissel...

Själv äter jag inte lussebullar förrän till lucia, eller möjligen till första advent - om det vankas glögg vill säga! Jag är en människa av hög moral och god etik (kamelhårsullster och förklädda stolsben är mer eller mindre vardag för min del)... allt annat är rena rama yada-yadan... jodå-jodå!

Dubbelmoral!!!

Vaddå???
Jag???
Icke!!!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Men darling, säg att du kan klämma en lussekatt till allhelgona! Jag lovar, berättar inte för nååågon...

Fast naturligtvis, jag förstår ju att du är en kvinna med principer, starka sådana som du absolut inte ruckar på...ens för en liten guling med russin i:)

torsdag, oktober 30, 2008 10:21:00 fm  
Blogger Maria said...

PiM: Nähääädu!!! Enda gången jag ruckar på saffranspåsen är när jag gör en splendid fisksoppa! Lussebullarna håller jag på till förut nämnda dagar... så är det bara!

Och sen tycker jag att det ska vara massor av mandelmassa i både degen och lite här och där faktiskt! Och russinen lägger man ner i den varma mjölk/smörblandningen så de blir feta, trinda och saftiga!

MEN inget bak förrän december!!!
Basta!!!

torsdag, oktober 30, 2008 10:45:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Bara för det lovar jag att videoblogga mitt lussekattsbak - och det kommer att ske före december:) Med mandelmassa, russin och smör...

torsdag, oktober 30, 2008 2:29:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: DÅ är det ok!!! Du har min tillåtelse! Men kom ihåg att lägga russinen i den varma mjölken tillsammans med smör OCH gärna saffran också... så smaken blir mustig och härlig... ett tips från mig till dig!

torsdag, oktober 30, 2008 3:53:00 em  
Blogger Maria said...

... äh... hiva i lite grädde också... DET kan INTE bli dåligt!

torsdag, oktober 30, 2008 3:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter