onsdag, januari 14, 2009

Dagens middag:



Det blev inte Gunnarssons lyxsemla, utan Konsums två-pack... just precis - det där två-packet jag INTE köpte igår! Men igår var igår, och varje dag är jag en ny människa! Behöver jag ens påpeka att detta var den gooodaste middag jag någonsin ätit på den här sidan nyår... det var så gottgottgott att jag skulle kunna sluka semla nr 2 nu på störtamente... men det gör jag inte... god forbid... någon måtta får det ändå vara... som om måtta var något jag använder som måttstock!?

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Gudrun said...

Om du ändå ska lossa på din ortodoxa hållning vad det gäller semlorna kan du väl äta två semlor på en gång...? Sådär som man en gång drömde om att få göra när man blev stor och flyttade hemifrån? Varför gör man inte det när man får...?

onsdag, januari 14, 2009 11:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

Har en specialare här i Göteborg. Åhmans konditori på City Torget bortanför Kortedala. Helt sanslöst goda semlor. Ja allt bröd är superbt uppe hos Martin och Sara.
Din semla går inte av för hackor den heller verkar det som.
Natti från
pappa B

torsdag, januari 15, 2009 12:29:00 fm  
Blogger Maria said...

Gudrun: Jag drömde om att få äta en hel camembert eller brieost helt själv när jag äntligen flyttade hemifrån med egen ekonomi!

Pappa B: Hej på dig! Konsums semlor är en flugskit i kosmos i jämförelse med Gunnarssons lyxsemlor... de har dubbelt så mycker mandelmassa och grädde och bulle... och är en aningen större... och smakar fabulöst säkert i klass med Åhmans hos dig! Varför medelmåttigt när det går att ösa på undrar jag!

Godmorgon!

torsdag, januari 15, 2009 10:05:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Ah, bra, du tar dig...dagens middag såg ju helt underbar ut...och uppläggningen...

Ingen varm mjölk?

torsdag, januari 15, 2009 6:17:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Joooo, massor av varm mjölk med en gnutta vaniljsocker i!!! Allt annat vore ju fullkomligt tragiskt och okulturellt!

Semla nr 2 blev middag idag...

torsdag, januari 15, 2009 8:47:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter