söndag, februari 22, 2009

I de mörkaste skogarna flödar kreativiteten... så är det bara!

Jag har hunnit otroligt mycket på två dygn i en mörk bergslagsskog...

- Varit på loppis där jag var nära att brotta ner en karl med polisgrepp och sno hans 6 st runda lampskärmar han lyckades lägga vantarna på några minuter innan mig! Min mamma hindrade mig från att åka in i finkan pga övervåld mot medmänniska...

- Lyckades köpa tre nya husdjur... för en rätt billig penning...

- Har sytt mig två klänningar... fick låna mammas symaskin eftersom min vägrar sy sicksack nu förtiden... fisförnäm jävla Husqvarna! Min mammas maskin har faktiskt roliga sömmar att välja mellan... så det så...

- Jag har vaktat min syster... och övermanövrerat en sur telefon som mitt i natten kände att det var lisvnödvändigt att berätta att dess batterier sackat ur... samt matat fåglar och en ekorre i halvmeterhög snö... för jo, här är det full vinter med halvmetern snö förstår ni...

Men nu ska jag snart återvända till gamla eken igen... inatt sover jag i min egen säng!

Etiketter: ,

9 Comments:

Blogger stella sweden said...

...mumma det låter hääärligt! Själv har jag legat sjuk men däremellan laserat en stooor spegel med linoljesilver, målat konsoller som jag tidigare fräääst, önskat mig en ny kamera, druckit jägermester him self, sooooovit, husstatt, ätit litt varma mackor samt en halv ungstekt lax med benen KVAR!

måndag, februari 23, 2009 3:04:00 em  
Blogger stella sweden said...

...får kvinna SE bilder på dina kreationer månntro?

måndag, februari 23, 2009 3:05:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Men stackars kvinna!!! Nu får det fan vara slut på hosteriet snart!!! På torsdag ska jag iväg och andas på kommando i en glasbur... och hoppas därmed få svar på mitt hosteri!!! Druckit har jag gjort jag med - vitt o rött, whisky och körsbärsvin... absoluuut inte TURBANANLIKÖÖÖR!!! Absolut ICKE!!!

Kreationerna skall färgas först... sen kan jag visa dem för dig!

måndag, februari 23, 2009 7:42:00 em  
Blogger stella sweden said...

...låter bra det! Att andas alltså på kommando! Höhööö...u de där ordet..turbanan har börjat sprida sig här runt ikring i bloggvärlden! Hummhumm..mysko...å min ära!

måndag, februari 23, 2009 8:19:00 em  
Blogger stella sweden said...

..ser fram emot färgade kreationerna...låt mig gissa...rrosa nått kanske?

måndag, februari 23, 2009 8:20:00 em  
Blogger Maria said...

My darling ClementineStella: Du har så rrrätt! Rrrroooosa och grrrööönt och brrrruuunt tror jag bestämt! Fast det där blev ju tre färger till två klänningar!!! Jag måste bestämt sy mig en klänningstrasa till för att få antalet att gå ihop!!! Men nu har jag ju bara min sura och tvära symamamaskin! Hur ska DET går???

tisdag, februari 24, 2009 9:48:00 fm  
Blogger Maria said...

Hela VI är mysko, så det är inte mer än rätt att vi myntar uttryck som sprider sig...

tisdag, februari 24, 2009 9:50:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Precis...något annat vore rent ut sagt hänsynslöst fräckt!

tisdag, februari 24, 2009 1:53:00 em  
Blogger Maria said...

... och vulgärt blygsamt!

tisdag, februari 24, 2009 8:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter