torsdag, februari 19, 2009

Vad vi alla gör... när vi andra tittar på!

Stina blev inspirerad av att jag ständigt smygtittar på min granne, Kalsongkillen aka Nakne Mannen, och hon beskrev vad hennes grannar ser när de smygtittar in på henne. Jeeezus, Stinas grannar har en helcrazy show att beskåda om man jämför med mina stackars utsvultna grannar. Grannar och grannar förresten... dvs hon den där ende grannen jag lagt märke till som tjyvkikar på mig... hon som bor högst upp i huset mittemot mitt... hon som brukar sitta och röka på sin kungsbalkong - hon är den enda jag lagt märke till sitta och stirra rakt in på mig samtidigt som hon sitter där i kölden och röker sin välförtjänta cigarett... hon - Cigarettkvinnan!

Hon ser följande:

Maria kommer hem från jobbet och lägger sig i en alldeles för kort soffa med två yllefiltar och tre kuddar och somnar framför tvn... ibland vänder hon på sig när det börjar värka lite för mycket i nacken... sen vaknar hon... och kravlar över till sängen... och somnar...

Jag vet... jag borde bjuda mina grannar på något mer... men hon är inte så rolig att titta på hon heller... Cigarettkvinnan... hon bara sitter där och röker och glor!!! Nej, hon är så tråkig att hon inte ens får en egen etikett, hon får helt enkelt gå under "mina grannar"!

Etiketter: ,

10 Comments:

Blogger stella sweden said...

...om jag vore cigarettkvinnan så skulle jag vinka till dig åtminstone!

fredag, februari 20, 2009 4:30:00 em  
Blogger stella sweden said...

...eller åtminstone använda ett silvermunstycke...det är det minsta man kan begära!

fredag, februari 20, 2009 4:30:00 em  
Blogger stella sweden said...

...åtminstone!

fredag, februari 20, 2009 4:31:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Det kan man verkligen tycka!!! Hon borde sitta inlindad i en strutsplymsboa med en liten miniatyr discoboll dinglandes från ciggissilvermunstycket... ÅTMINSTONE!!! Jeeezus, det är inte mycket man kräver här i livet... men DET åtminstone!!!

fredag, februari 20, 2009 4:48:00 em  
Blogger stella sweden said...

...precis! Inte mycket vi begär mer än en minyatyrdiscoboll på ciggismunstycket en fjuttig strutsplymsboa OCH en turbanan på huvet! Åtminstone!

fredag, februari 20, 2009 4:57:00 em  
Blogger stella sweden said...

...vilken outsäglig rent av oförskämd cigarettkvinna!

fredag, februari 20, 2009 4:57:00 em  
Blogger Maria said...

StellaBaby: Jag skall ikläda mig dessa persedlar nästa gång hon sitter där och rrröker... cigarettkvinnan... sedan ska jag peka och instruera henne om att det är just precis så hon skall se ut, och informera henne om att det ICKE är förhandlingsbart!!!

lördag, februari 21, 2009 2:18:00 em  
Blogger Maria said...

... så OERHÖRT oförskämt å min ära!!!

lördag, februari 21, 2009 2:18:00 em  
Blogger Maria said...

... man häääpnar!!!

lördag, februari 21, 2009 2:19:00 em  
Blogger stella sweden said...

häääpnar jag U...taktlöst SKAMLIGT tycker jag det skulle va om den moppsiga ciggwoman INTE gör som du säger!

Hälsa daaaamen de!

lördag, februari 21, 2009 2:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter