fredag, april 17, 2009

Ibland ringer den stora IT-avdelningen till Liza-Beta

"... vad ska jag göra mer än att få frasen uppläst i örat: "frasen är nu sparad"... göra en hällristning eller... !?"

Liza-Beta om att våran telefonsvarare inte fungerar som den ska, dvs att den inte sparar de inlästa meddelanden som hon så elegant pratar in och att den stora IT-avdelningen ringer och förklarar hur landet ligger till! Ju mer jag tänker på det, desto mer angelägnare blir jag - det är ingen dum idé alls!!! Du bör nog göra just precis det - en hällristning!!! Det finns de som inte har varken internet eller telefon!!!



"Hej och välkommen till ABC-landet! Var god och parkera räserälgarna till vänster om ingången och tag av er skorna. Väl inne på vårat etablissemang - var god tag nummerlapp och bilda kö med gravida kvinnor i mitten samt jag-svaga personer mot slutet. Våra öppettider är måndag till fredag 10-18, lördag till söndag 11-15. Väl mött!"

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Stephen Graye said...

Hihi, jag jobbar med support på bland annat sådant. Tänk om våra kunder hade varit så finurliga och fantasifulla när de ringer och skäller på oss. Då hade det varit roligare.

lördag, april 18, 2009 9:05:00 em  
Blogger Maria said...

Maria: Man får inte vara rådlös!!!

söndag, april 19, 2009 9:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter