tisdag, april 14, 2009

Postpåskiska tankar en tisdagsmorgon:

... glömde jag rollonna mig under armarna imorse??? Det känns så... men jag kan inte förmå mig att minnas...

... jag tycker att det är tråkigt att mina föräldrar inte bor närmare... ok 17 mil är inte så långt bort... och det tar endast en och en halv timme med tåg... men ändå... det vore trevligt att bara kika in efter jobbet ibland... ta en kopp kaffe och spela ett parti kort...

... jeeezus vad mitt hår har blivit risigt... när hände det... i natt???

... ensam på rummet... Liza-Beta, Stimpan och Pepper är på tjänsteresa till Växjö... trist... men Limpan är på plats och vi har en lunchdate!!!

... tänk att man inte kan vara borta från gamla eken i mer än tre till fyra dagar utan att det fullkommligen exploderar i grenverken!!! Bladen håller på att spricka ut för fullt på kastanjeträden och häggen är på G... här gör det inte ens ont när knoppar brister - det verkar inte finnas tid för det!!!

... jord och gödsel skall kollektivt beställas till kolonilotten... boooring att räkna ut hur mycket man behöver... men bra att man slipper köra skiten själv!!!

... är det verkligen tisdag idag... det känns som måndag...

... jäklar... jag glömde bort att påskpynta hemma i år... inte ett miniatyrlandskap med påskharar målandes ägg så långt ögat nådde... inga flörtkulekycklingar som stod och undrade vad de höll på med... inget påskris... inga påskkärringar av piprensare och knäckformar!!!


... skönt... inget påskpynt att städa undan...

... von Wright... jag längtar ut i stadens antikvariat för att leta von Wright... ack du lilla sumphöna... hur vacker är inte du... men jag vill ha fler fåglar... nu, nu, NU!!!

... holy smoke vilket dravel jag håller på med här...

... over and out!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

jag hade ett gult ljus OCH en gul bordduk..de du!

tisdag, april 14, 2009 10:25:00 em  
Blogger stella sweden said...

åt lite ägg med gult i...apelsinsallad o en hel del guulvita drycker...hummmm..

tisdag, april 14, 2009 10:26:00 em  
Blogger stella sweden said...

o det är hemskt när man inte veeet om man rullat sig ordentligt!

tisdag, april 14, 2009 10:27:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: ... jag är fortfarande osäker om jag rullade mig igår... men idag är en ny dag och här skall rullas!!!

onsdag, april 15, 2009 6:20:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter