söndag, juli 26, 2009

Så, vad lärde jag mig av käre kusin Elajza i kurorten Varberg för någonting, någonting nu då...




... jo bland annat följande:

1. Att lindar doftar särdeles gott i den ljumma och nyligen regnsmekta sommarkvällningen...

2. Att Kai Gullmar var en särdeles cool katt bland hermelinerna...

3. Att en caprihinia går särdeles utmärkt att muddla till med en spansk aiolimortelstöt av trä!

... och detta tackar jag allra ödmjukast för...

(... och du, Elajza, jag har ännu ej lyckats nysta ut vad det var för sjöfågel vi såg, men jag gifva icke opp... vi kan för enkelhetens skull kalla den för StorStrut så länge! Kramar i massor till dig kära cousin!)



Våra litterära fynd (allt för 75 kr!) från den återkommande onsdagsloppmarknaden: Biografier om Lennart Hyland, Sickan Carlsson, Annalisa Ericson, Karl Gerhard... små kuplettsånghäften med mera! Vi satt på den mörknande sommarbalkongen och läste högt ur våra nya härliga guldgruvor samt inmundigade en flaska champagne - en mycket trefvlig tillställning!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Kusinen i Warberg said...

Ohhhh, en sån utomordentligt trevlig sista afton (och då gick inte de föregående av för hackor de heller!)vi hade. Inte ofta skrattar man så att tårarna trillar, men det gjorde de i sanning denna fuktiga och ljumma julikväll! Jag säger bara lek-och umgängesetikett anno 1969!! Jag ska börja bjuda in till hippa och leka "Blinda Fläcken" så ofta jag bara kan när hösten börjar smyga sig på ...
PS Kan det vara en dront...?

måndag, juli 27, 2009 7:51:00 em  
Blogger Maria said...

La Cusina: Passa på att bocka av blinda fläckar redan nu, men kom ihåg att skrifva ned dem på ett pergament så hon icke må glömma!
Och visst kan det vara en dront! Från StorStrut till Dront... tills vi finner dess rätta identitet!

Kram kära du!

tisdag, juli 28, 2009 12:14:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter