tisdag, juli 28, 2009

Salongsstycke: Vill ni vissla på min lilla pekingneser!

Tänk vet ni vad som hände mig igår kväll
när jag var ute och gick i parken med min lilla pekingneser.
Jo han sprang bort från mig den boven
och kom ej sen till mig tillbaka fast jag skrek hans namn så jag blev hes.
Och inte kunde jag vissla heller för det var så kallt,
och inte fann jag på jycken fast jag letade överallt.
Då tog jag mod till mig och gick fram till första bäste herre som jag såg och sade sisåhär:



- Vill ni vissla på min lilla pekingneser?
Jaaa... sa han och visslade...
phuiiihiiiiphuiiihiiihiiiphuiiii!

Tänk ni visslar riktigt bra fast det är så kallt idag,
men någon hund kom ej tillbaks så jag fattade mod och sa:

- Äh, vissla en gång till uppå min pekingneser...
Jaaa... sa han och visslade... phuiiihiiiiphuiiihiiihiiiphuiiii!

Sedan såg han upp på mig, presenterade han sig,
jag tror bestämt hans namn var Frej.



Han föreslog vi skulle gå och leta efter min bortsprungna hund.
Efter fem minuter var vi Frej och Greta
och så småningom kom jag underfund med
att jag kunde vissla på min pekigneser
så vi visslade båda två
phuiiihiiiiphuiiihiiihiiiphuiiii!
och då kom ett litet skall långt, långt bort ifrån en tall
och sedan var den sagan all.



* * *

Så mina vänner, nu får ni även lyssna också, men tyvärr fanns inte den riktiga versionen med Sickan Carlsson att tillgå på joootooob, så den här versionen is not as perky as it should be... och som ni vet med gamla kupletter och sånger från den gamla goda tiden - man börjar inte sjunga förräns halvägs in i låten, i detta fall vid tiden 1:14:

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, underbar låt, den finns på spotify med Sickan på skivan Populärmusik från 1936.

Mvh
Anders

måndag, januari 25, 2010 3:34:00 em  
Blogger Maria said...

En fantaaastisk låt!

torsdag, februari 11, 2010 1:15:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter