onsdag, augusti 19, 2009

Jag har stoppat bomull ut i ööörat... fööör att... det bullrar så!



Jag förstod att situationen var ohållbar!
Jag ringde min vårdcentral...

Syster-Karin i telefonen lät pigg och pratade som till en 6-åring: "Oj då, det är inte farligt, men det kan kännas obehagligt... kom hit på en gång så ska vi nog plocka ut den lille rackaren!"


Sagt och gjort... jag fick meddela sen ankomst till mitt "andra" jobb på Kungsholmen och sedan konfunderad spankulera iväg med nedsatt hörsel till doktorn på min vårdcentral!

Mitt namn ropades upp och jag fick komma in till doktorn som ville veta vad hon kunde hjälpa mig med...

- "Jo... det här känns lite pinsamt men det är så att jag har en tops i örat... och jag är inte 6 år utan 42..."

- "Jaha... oj då... ja, det är ju sådant som kan hända... även om man är 42 år... vänta ett tag så ska jag hämta något att plocka ut det där med... "


Doktorn kom snart tillbaka med ett litet instrument...

- "Det här förstår du, det är en tång som kallas "instrument för främmande föremål i kroppsöppningar"... "

... sa hon och höll upp tången mitt framför mina ögon... i pedagogiskt syfte antog jag... Sedan plockade hon ut topsen och höll återigen tången inklusive utplockat tops i pedagogiskt syfte mitt framför mina skogsgröna...

- "Så där ja! Nu ska jag bara titta så det ser ok ut inne i örat på dig och att ingenting finns kvar... nejdå... du har sååå fina och rena öron! Men du, tänk på att man inte behöver stoppa in topsen så långt in... det räcker med att göra rent längst ut i örat... !"

- "Ja... jag vet... det var sååå dumt av mig... "

- "Det är sånt som händer... "

- "Tack... "

... sedan stod jag som en dräglande hund och väntade och väntade... och väntade... men jag fick inget klistermärke av doktorn... det tycker jag var dåååligt!

Etiketter:

7 Comments:

Blogger nillas liv på pinnen said...

Va? En HEL tops??? *imponerad*

onsdag, augusti 19, 2009 1:47:00 em  
Blogger Maria said...

Nilla: Japp, med pinne och allt!!!

onsdag, augusti 19, 2009 2:49:00 em  
Blogger Malin said...

Va :o/

onsdag, augusti 19, 2009 5:36:00 em  
Anonymous Lilla Blå said...

En hel pinne och inte ens ett klistermärke på det? Men vart är världen på väg???

onsdag, augusti 19, 2009 7:36:00 em  
Blogger stella sweden said...

..en guldstjärna allra minst!

onsdag, augusti 19, 2009 11:01:00 em  
Anonymous storasyster said...

Duktig flicka, du ska få ett bokmärke av mig

torsdag, augusti 20, 2009 9:01:00 fm  
Blogger Maria said...

Nej nej nej... inte hela pinnen... men själva bomullsbollen - lååångt låååångt in i örat! Det var bara en tom pinne som kom ut! Alla utmärkelser tas emot med glädje!

torsdag, augusti 20, 2009 12:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter