söndag, september 27, 2009

Nu bär det snart av hemåt... till gamla eken igen...

Det har kalasats i dagarna tre och idag är det min pappas födelsedag, men det firades igårkväll... och avslutades mitt i den ljumma septembernatten med ett glas körsbärsvin på den stora balkongen under stjärnornas oundbärliga tindrande... vintergatans stråk syntes om än svagt för trots att detta är en liten stad, så stör illuminationen världsrymdens ljus au naturelle...

Jag har blifvigt med mac under tiden också... min kraschade pc skall alltså ersättas under en tid med en liten kille uppfostrad av Steve Jobs - hur skall det gå, spänningen kittlar till i magen! Det går att leva utan dator, men jag saknar min musik... det är lite risky att köra allt via datorn... men så mycket bekvämare... vad ska man göra med alla vinyl- och cd-skivor... ? Börjar återigen fundera på att börja sälja av allt... men jag vet att jag skulle ångra mig... och alla kassettband... där har jag i allafall rensat ut rätt mycket... men det är ändå en hel gammal resekoffert kvar...


Jag lägger tankarna att vila så länge... och rustar mig för en tågresa med min bok... tvätt-tid ikväll och sedan sussilura i min egna underförljufvande stoooora säng igen... och vips tillbaks på jobbet imorgonbittida!

... det har varit en mycket behagfull liten minisemester i de mörka bergslagsskogarna...


Puss till Pappa idag!!!

Etiketter: , ,


eXTReMe Tracker
website counter