fredag, november 13, 2009

Det har slackat på redaktionen!



Oj... jag har varit lite upptagen... med att bevista små forskningsbibliotek... samt bestämt mig för att resa till Göteborg, Varberg samt Nice! Ni greppar läget va!? Det har varit lite multikulti här borta... vidare har jag haft en inneoboende i Marlene Dietrichsalongen i natt...

Det doftar vinter utomhus och tända ljus inomhus... jag har kastat av mig ett ok och gått vidare... livet är för kort för att tillåta sig hämmas i ett och samma läge... nu går jag vidare så får kreti och pleti sköta sitt!

Fredag... och det doftar några dagar ledigt nu... och hemma har det doftat pistage - jag håller på att återerövra mitt kök... jag äääälskar mat... matlagning... matätning... mat... köksutensilier allt som ser ut som maräng...

Snöbären på buskarna utanför mitt fönster lovar jul... och första glögginviten har ramlat in bland breven... tyvärr var jag tvungen att tacka nej då jag befinner mig på kurort den helgen...

Jag drar in nya dofter i min nos... och försöker hitta mitt rätta läge...

... det söker sig slingriga nya dofter av nytt kring min nos, jag andas in så länge jag bara kan... och en förnöjsam löneförhöjning TVINGAR mig att genast boka en resa till Franska Rivieran!

... det doftar äntligen "NU"... och "DÅ" blev helt plötsligt ett minne blott!

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous storasyster said...

Det låter härligt puss o kram

fredag, november 13, 2009 2:45:00 em  
Blogger Maria said...

Storasyster: Ja... puss o kram tillbaka!

fredag, november 13, 2009 3:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja jäsiken vad trevligt det lät! Man blir på gott humör! Jag måste nog också lyxa till det lite när nya lönen kommer. ....Hmmm..undrar vad lilla påhittiga jag skall överraska mig med?.... jag blir riktigt nyfiken!
Å

fredag, november 13, 2009 11:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter