måndag, november 09, 2009

Min lunchpromenad:

Idag har jag ropat till en fjällko:

- Kom... kom... jag älskar dig... koooom...

... fjällkossan kom!

Några minuter senare ropade jag till en svanfamilj:

- Heeeej... kooom... jag vill hälsa på er...

... svanfamiljen kom!

Ytteligare några minuter senare ropade jag på en gammal nordsvensk häst:


- Hallå där borta... kom så jag hälsa på dig... snääälla... kooom hiiit...

... och nordsvensken kom och jag fick mata honom med ekollon... det tyckte han var gott!

Till sist hängde jag över staketet till ett stolligt gäng franska vädurskaniner... de verkar inte ha alla indianer i kanoten, om man säger så...

-Hej edra tokjeppar! Får man känna lite granna på er mjuka päls... släntra över hitåt vetja...

... och jag fick känna på dem lite grann innan de helt planlöst hoppade vidare lite hipp som happ... de är sååå lättfotade de där fyrfotingarna - och jag älskar dem för det!!!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jaa, det är ju olika det där, vilka relationer man har till djuren....
Själv var jag på vårdcentralen idag och fick reda på att jag har BORRELIA!!..

.....Jag har väl inte haft nån fästing NU heller, det är ju mitt i fimbulvintern??!!??...

Dom säger att penicillinet ska hjälpa.
Och det är bäst att det gör det, för borreliabakterien, har jag lärt mig, är släkt med SYFILIS.. (!!!)...
....Tänk om jag blir galen och börjar halsa Absinth??

AH! MERDE! J'ACCUSE!!!
å

måndag, november 09, 2009 9:17:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Men stackars människa!!! Syfilis som är så farligt!!! Man tappar nosen har jag läst i gamla böcker om "förr-i-tiden"!!! Men om du behöver absinth att halsa så har jag en flacon hemma, det är bara att ringa så kommer jag skuttandes över Götgatan!

tisdag, november 10, 2009 10:10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter