lördag, december 12, 2009

En känga åt förkylningsdjävulen och ett litet "Ursäkta en rödhårig, men hur går det med klimatkonferensen i Köpenhamn...?"

I min naiva inställning så trodde jag att jag skulle må bättre idag... eftersom jag var hemma från jobbet både i torsdags och fredags... det borde väl ge med sig snörvlade en rödhårig, nös en tripplettnysning och snöt sig! Men nog fan ser livet till att försänka en vek människa ännu någon förkylningsnivå på en lördag - då jag ändå var ledig... ingen skada skedd... eller! Nog är jag hellre frisk när jag är ledig... och nog hellre hade jag skapat julgötta med vännerna! Men icke, förkylningens belzebub ville något annat... en skvätt feber... ont i örat... skrovlig i halsen... så jävla snorig... och nysningar som gör att soffan glider in i väggen med en bestämd liten duns och grannarna bankar i väggen!

Nå... några medlemmar ur Canastaklubben med särdeles långa och mjuka öron kröp fram under sängen och yippade åt mig att höja volymen och lyssna på den här låten... samtidigt som de värmde en stooor kopp starkvinsglögg åt mig... jag lät dem hållas... ty jag orkar inte annat... och jag blev med ens lite piggare måste jag säga... med betoning på lite!

Det är skrutt med en snorig rödhårig... men The Fiery Furnaces låt Tropical Iceland är motsatsen till skrutt, den är som ett helt fantabulöst och förljufvande äpple fyllt av vitaminer...


Etiketter: , ,


eXTReMe Tracker
website counter