torsdag, januari 21, 2010

En gång...




... för länge, länge sedan... det var under min tid i Uppsala... när man gick under epitetet "Kandidaaaten"... och året var förmodligen ca 1990... då, mina vänner, då åt jag en sådan vidunderligt god sauerkrautsoppa vid ett bord dukat i ett källarvalv i en gammal arbetarlänga från 1700-talet... och det var, hör och häpna - i det nu så famösa Knutby...

Är det till denna plats jag nu sitter och längtar... fast problemet med det lilla upplägget är... att jag redan varit där!


Caligula till vänster... och Kandidaaaten till höger.

Bara för att klargöra hur landet ligger:
Det etablissemanget jag där besökte hade ingenting med en viss pastor eller brud att göra, det var ett synnerligen ystert och alternativt kollektiv!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter