tisdag, februari 02, 2010

Aj aj aj!!!

Har haft tandvärk i en vecka!
Brukar inte ha tandvärk!
En spricka i en tand - aj aj aj!

Har inte sovit på de två senaste nätterna... knappt något alls!
Hörde av mig till tanddoktorn igår...
Fick tid idag... eller rättare sagt i morse!

Hoppla - det gick fort!
Ställde klockan på 05:00!

Sov dåligt - aj aj aj!
Vaknade med aj aj aj!
Slipprade iväg till tanddoktorn!¨


- Hej, ont i en tand... en spricka!
- Var då?

- Där!
- Är du säker?

- Ja, det gör ont!
- Men jag ser inget på röntgenplåtarna!
- Men vafaaan, det gör skitont!

- Var då?
- Där... i tanden!!!
- Ok, jag får köra lite elektricitet genom tanden!
- ELEKTRICITET... GENOM TANDEN???

- Ja, håll i den här lilla strömförande mojängen, medan jag petar på tanden med den här metallstickan!
- Eeeehhh... ok...
- Känns det här?

- JAAAAHHH!!!
- Oj då... hmmm... jag får nog öppna tanden!
- ÖPPNA TANDEN!!!???
- Ja, eftersom jag inte ser något konstigt och du reagerar väldigt fort på elektriciteten... så måste jag nog öppna tanden så får vi se hur det ser ut där inne!
- DÄR INNE!!!???

- Ja, det är svårt att se här på utsidan hur det ser ut där inne!
- Ok... jag förstår... jag förstår... öppna tanden och se hur det ser ut därinne... visst... kör på... det är det enda sättet att lösa problemet på... shoot Arne, shoot!

Japp, där har ni min arla morgonkvist!
Halvsidesförlamad... och strömförd av min norska tandläkare Arne!!!

Knaprar värktabletter... och jobbar till klockan 18!!!

... och ändå... ändå tycker jag nog att livet är fett med najs, för att citera min vän Doktor Doktorinnan Westermark!

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous bettan med oförstört bett said...

aj aj aj aj AJ! Stackars dig!! Nil Desperandum! Efter tunga o vedervärdiga dagar skyndar minnen av tidigare lyckostunder (i Varberg) till hjälp!

tisdag, februari 02, 2010 4:28:00 em  
Blogger Maria said...

Kära Bettan med oförstört bett: Everyday have a silverlining och jag tänker ständigt på vår nästa salongssejour med champagne, portvin och struttiga melodier! Detta mon ami, gör livet så fanabulöst magnifikt på alla sätt och vis!

Medicus curat, natura sanat

tisdag, februari 02, 2010 4:57:00 em  
Anonymous Lilla Blå said...

Han heter Arne, han är norrman och dessutom tandläkare?
Jag hade lagt benen på ryggen.

tisdag, februari 02, 2010 6:35:00 em  
Blogger Lotta said...

Ja en norsk Arne-tandläker som utför elbehandling.... hm, låter lite tveksamt faktiskt... har han stängt igen tanden åt dig nu då ???

tisdag, februari 02, 2010 6:56:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, kääära nån sådant ståhej!!! Först påstod Arne att min spricka kunde vara psykosomatisk(!?) han hade minsan också sprickor och det behöver inte betyda att något är fel(!?). Ok, sa jag till Arne, "men jag misstänker att det är den där sprickan som är roten till allt ont serru!"

Arne började med att bedöva halva kroppen och öppnade sedan tanden och sa att det blödde där inne! Arne borrade och borrade, pratade och pratade... jag låg mest och öhöööade och gahaade... sen stängde han tanden och nu ska lilla tandajäkeln "vila" en och en halv vecka, sen ska jag dit igen så får vi se om det skall rotfyllas eller stängas per usual...

Jag har inte alls samma smärta längre, om än dock en ilande smärta i skov... sedan har jag fått ett blåmärke på kinden... det kanske bara är jag som ser det... men DET FINNS DÄR... jag ser det när jag tittar riktigt nära och noga i sgegeln!

Spännande tider, spännande tider!

Arne är för övrigt en ung och trevlig man med bruna ögon och en dos norsk humor... så vi kommer mycket bra överrens! Men jag saknar min gamla tanddoktor - den riviga gamla damen som sjöng små kupletter medan hon arbetade, men hon gick i pension förra året... och DÅ kom Arne in i mitt liv!

onsdag, februari 03, 2010 9:46:00 fm  
Anonymous Anonym said...

åh, pardon, jag är lite i ofas med kommentarerna. nu framstår ju mitt " hur vore det att gå till tandläkaren?!" som mer än lovligt ohyfsat. Det där lät ju inte roligt alls! Elektriske Arne.. jag vet inte jag.... Själv är jag mycket förtjust i min osentimentala folkvårdstanta Britt-Marie. Hon hetsar inte upp sig i onödan inte. /Å

onsdag, februari 03, 2010 10:18:00 em  
Blogger Maria said...

Anonyma Åsa: Ja, om du vore här skulle du fått dig en silkeshandske kastad i ansiktet på dig, sen hade vi gjort upp ute på Bjuris i morgondimman!!!

onsdag, februari 03, 2010 10:26:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja, jag förtjänar inte bättre.... förresten... du skulle ha vunnit på WO.... jag skäms! förlåt!!! Hoppas du mår bättre nu!! /å

fredag, februari 05, 2010 12:25:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter